|
|
|
|---|---|
|
Tjena fick en lite otrevlig upplevelse idag när jag skulle åka till jobbet, startade bilen på morgonen gick som vanligt åkte ända till jobbet för att inse att jag var en timme för tidig tänkt eh jag åker hem igen då, iaf då körde jag ca 20 meter så började abs lampan lysa , sen utropstecknet och sen slocknade färddatorn och varvräknaren så började bilen bluddra å gick så illa så jag stängde av den och den gick inte att starta igen, väntade då 30 min och gick och provade att starta Yes de funka lät den då stå på tomgång å den gick helt som vanligt sen vart det samma sak igen abs lampan börjar lysa sen utropsteckent sen dör färddatorn och varvräknaren den börjar bluddra, nån som har en aning om vad det kan vara för knas ? | |
|
det låter som om det är något allvarligt fel med givarna kan vara många fel eftersom det är två system som du beskriver bla. troligt är att det blivit kabelfel någonstans eftesom det är högst otroligt att både abs styrenheten och varvtalsgivaren lägger av samtidigt. det kan också vara problem med kablaget till styrenheterna och styrdatorn lokalisera dessa och ta ur kontakten och kolla så den inte är felaktig sätt sen tillbaka och prova igen dock skulle jag ta bort batteriet först som vanligt. |
|
|
tackar för tipsen ska kolla på det |
|
|
Jag tycker det låter som om du har ett dåligt batteri eller en dålig generator. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
batteriet är nytt från förra sommarn och har stått med en underhålls laddare hela vintern, generatorn har jag dock inte en aning om, en kompis nämnde att det ev kunde vara fel på något relä ? sen har de sagts att om lamdan gick sönder så yppade sig detta på det viset att varvräknaren dog ? sa en annan kompis som har haft en 525 som det blev så på , men just att färddatorn dör oxå precis innan varvräknaren dör och att abs varnings lampan tänds å varvräknaren dör är skummt om det skulle vara styrboxen som är pajj vet ni vad en sån skulle riva lös på ? för övrigt finns det något sätt att få bort kondensen förutom att ta ut bilen på en riktig långfärd och värma upp allt ? |
|
|
I förgår sluta min bil att ladda utan att laddlampan tändes. Märkte att den börja gå dåligt sen slockna alla instrument,lampor,fläkt mm. Det enda som lös lite svagt var "service engine" lampan och handbromslampan !! Löste sej då med ny laddbrygga för 200 kr (kolen var helt slut) Iofs inte så kul att plocka bort generatorn men det tog två tim att fixa. Så kolla att den verkligen laddar som den ska. Mvh Andreas |
|
| Bara o testa att starta den med ditt batteri först, om det funkar så kör en bit och kolla om den lägger av, om den gör det så kan du ha med dig ett bra batteri och sätta dit direkt då den lägger av, om det då funkar så laddar den ju dåligt? | |
|
P3r: Är det inte lättare och mäta om generatorn lämnar rätt antal volt?? Lite smidigare tycker ja. MVH: Znder |
|
|
hantzy_ > Åk till Batte-Bengt i K-sveden och kolla upp generatorn. MVH |
|
|
de ska jag göra tackar |
|
|
great tackar för tipsen det var generatorn och nu funkar det finemang igen |
|
|
Tack för att du rapporterade vad det var, lycka till i fortsättningen! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.