AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.003

varför ska man köpa z3 ?

Su
49
SubZero
BMW 525I -01
318 ägare som vilset börjar snegla mot z3

Chefen erbjuder mig att köpa hans Z3 då han har köpt en nyare variant,
Det är en z3 -96 som är fint, jag fick låna den förra hösten och jag blev kär... nu när våren är här och solen har börjat lysa så kommer ju känslorna och man blir vansinnigt sugen på att ha något cabbat.
Men som alltid så är man ju lite osäker, man vill ju gärna ha medhåll från någon, ähh det låter ju lite löjligt, men ändå , grupptryck.

Kan någon ge mig lite hjälp att komma över min ångest för att ständigt vara rädd för att klåfingriga saabägare ska rispa lacken och ha sönder tygtaket.

Tacksam för all sorts gehör...

Sen undrar jag om någon kan veta vad en Hardtop kan kosta till en z3 -96 ?

=)

/ Calle
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beggad hardtop runt 13-16´ kanske.

Är du sugen på den, köp den ! :)

Om den är fin förstås men det låter ju så.

Enda nackdelen med Z3 är (tycker jag) att man bara kan åka 2...

/Anders
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Är det grupptryck du vill ha, så varsågod :)
Klart du ska ha en Z3. Underbar sommarbil! Hyfsad praktisk också om du inte har ungar, hund, brukar besöka ikea, spelar golf eller arbetar som gårdfarihandlare :)
Den enda hjälpen mot klåfingrar är att du skaffar dig ett garage. Då kan du sova gott om natten.
En begagnad hardtop i nyskick kan du köpa av mig för 12k! Ser gärna att någon annan än Jarls Bilservice köper den då han lurat mig att tacka nej till andra köpare samt stanna hemma och invänta honom två ggr utan att han dykt upp!!

/Andreas
_____
Länk
Su
49
SubZero
BMW 525I -01
hö hö,
jarls bilservice låter stabilt,
Himla bra med lite hjälp.
Jobbar inte som gårdsfarihandlare, har inga barn eller hundar, tycker om korven på ikea men inte så mycket mer.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Klart du ska ha en Z3:a! Tror inte man kan göra fel om man köper en sådan.. :)

/eFx
Baksäte och liknande ställer ju bara till det.... typ som att alla vill att man skall vara fyllechaffis och så...
Eller om svärmor vill med på nån liten tripp... sånt slipper man!

Och bagage... vad skall man med det till?

Då blir man ju bara ivägdragen till IKEA och sånt på söndagarna...

Nej, en liten bil är klart bäst.

Snabbast att tvätta, och tänk så lätt den är!!!

Knappt man behöver betala nån skatt alls!!!
;-)

SÅ, nog med konkreta och vettiga köpargument?

BRA, bara till att handla då ju!!!!!

Fördelen är att man end. kan åka 2.Man slipper ha andra än den man gillar (kvinnlig) i bilen.Köp en Z3 om du gillar den ,det är rätt priser på dessa nu.Köp hels en svenksåld,har obehagliga erfarenheter an osäkra bilar!! Är det mycket bra pris på en direktimport låt en kunnig pers. kolla den ock ev.köp.Då har du marginal att åtgärda den.Lycka till.
En rodaster är en roadster. Inget går upp mot känslan av att vara ett med bilen samtidiogt som du njuter av solen och vindraget. en fyrsitsig cab är oxå kul men det är något speciellt med känsla i en roadster: slå till!
Su
49
SubZero
BMW 525I -01
Är det någon som vill köpa en fint skött 318 E36 -92 ???

=)

/C
Köp Z3'an om du är sugen, du ångrar dig inte.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

erik_gustav,

Varför nöja sig med EN passagerare ? Det är ju alltid flera tjejer som vill åka med ju... :)

/Anders
Länk
H&
126
H&M
645ci -04
Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en, Köp en. =) Ta detta inte som hets bara =)

Du kommer inte ångra dig, själv så saknar jag min M-coupé

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Du SubZero, köp en Z3.....nuuuu!! ;)

/Andreas
_____
Länk
SubZero: fråga chefen om du får "provköra" bilen en solig dag... då kommer bilen övertala dig alldeles själv!=)

/Cronor
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
vad är det för motor i den?.. 1.8L?

Mvh

BMDoubleV

-Uppdaterade bilder i galleriet-
Länk
Andes S Att ha en svartsjuk kvinna i baksätet kan vara farlig.Bilen är viktigare än motorvalet.Köp!!!!
"Kan någon ge mig lite hjälp att komma över min ångest för att ständigt vara rädd för att klåfingriga saabägare ska rispa lacken och ha sönder tygtaket."

Varför e det just Saabägare som är klåfingriga? Kan ju lika väll vara Volvo, Fiat, Merca lr dit egna märke...........

Mvh Jonas

Saab 9000 aero

url=Länk å info[/url]
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vi är ganska duktiga på att hoppa på andra märkens ägare (jag med tyvärr, har ju horn i sidan mot Opel..) som MrLila påpekar. Tror inte det spelar någon roll om man kör SAAB, Volvo eller något annat om man är entusiast så gillar man alla välskötta bilar.

Det är snarare Jentelags ligister som är framme. Jag fick min Volvo vandaliserad 4 ggr (en av de första T4'orna, stack väl i någon ögon).

MEN!!! Man kan inte låta bli att köpa en bil för att någon ev kan rispa lacken, då kan man ju lika gärna ge upp och lägga sig ner för att dö.. Köp bilen och njut av den, larm & garage är ganska bra skydd mot vandalisering och en låg självrisk.

Ps. Man kan åka till Ikea med en Z3, tro mig jag har provat, men fördelen är att ingen förväntar sig skjuts dit i en Z3. Ds.

/Caspar
Su
49
SubZero
BMW 525I -01
MrLila : inte meningen att retas med någon speciell ;-)

Jag har en kär arbetskamrat som är en trevlig saabägare och vi har ett inbördes ordkrig om vad som är bäst....

Du kan ju tänka dig att han var lycklig i fredags efter torsdagens Insider avsnitt där Saabs verkstäder visade så bra resultat att Robban Aschberg fick åka och bjuda dem på tårta.

Det var inte roligt att komma till jobbet då... =)
Su
49
SubZero
BMW 525I -01
om man någonsin har funderat på varför man ska köpa bmw....

Länk

och kanske även varför Bmw ägare oftast är gladare än alla andra.... läs ovanstående tidningsartikel och kom ihåg att tidningar Aldrig ljuger.

Det e lugnt. Har själv samma tankar om olika märken. Å vem har inte det när det handlar om sin kärlek.

Visst mös man lite när de spöade Insider.

Kan ju erkänna att jag e sugen att sälja min 9000 å köpa en 328 cab, står en i Grästorp. Åker med polaren 325 cab, det låter ju såå gott!

Mvh Jonas

Saab 9000 aero

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.