AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.955

E60, FUL ELLER SNYGG?

Sida 3 av 4
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
skygazer:
när det gäller körglädje så vinner E60 överlägset över nya A6, det tyckte i alla fall jag, fast A6 är snygg. Jag skulle aldrig skaffa en A6 även om jag tyckte att den var snyggare, fattar inte hur vissa kan prioritera utseende framför körglädje??
/Anders
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Rättelse:det var A4 jag menade, reserverar mig för A6 t.v
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med om inredningskvalitén i E60. Den känns smäckig. Det är väl i hopskruvat men materialen är billiga. Känns inte "premium", och jag tror BMW skjuter sig själva i foten genom att göra världens bästa prestigesedan med Skodaplast inuti. Min "gamla" 330 kändes mycket dyrare. Skärpning!

I övrigt anser jag att interiördesignen är mycket lyckad.

Såg nya Audi A6 life ffg i helgen. I motsats till BMW har de "fegat" i designen och gjort bilen ganska utslätad, med undantag av den stora gäspande grillen i fronten. Inte min tekopp. Nya A8 är väsentligt mycket snyggare.
Sigdarve

A6 vänder sig till andra sorters ägare. A6 är mer en trevlig glidare. Skön fjädring samt riktigt tyst. Körde en 2,7 biturbo och låg på 1800 varv i 100 knyck. Själv hade jag 2200 i 100 knyck. A6 var betydligt tystare än min 528 E39. Jag är ingen som buskör med en bil på nästan 2 ton. Verkar lite märkligt att göra det. E60 är säkert jätte kul att busköra med om man även jämför med nya A6. Men vad är meningen med det? 99,99999% av fallen jag kör så gör jag det med "vett" i huvudet. Alltså tyckte jag att Gamla A6 var mycket trevligare än E39. Sedan att A6 slår E39 och med alla garantier även E60 när det gäller utrymmen väger jag tungt. Jag är en lugn typ som gillar kvalitet med mysigkaraktär. BMW är lite mer rå karaktär, så även motorn. I alla fall den E39 528 jag hade. VI är olika alla här. Jag gillar inte så mycket E60. Ser så många andra bilar som är mycket vackrare än BMW Och mer tilltalande.

Har själv provkört A4 nya modellen, tyckte den var väldigt rolig att köra. Jag gillar ju även Turbo.
Sedan är BMW för dyr tycker jag, man får inte det man färväntar sig av det priset, tyvärr. Det finns andra bilar i mitt tycke som man får mer pengar/kvalitet för.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Håller fullkomligt med Skygazer i sista stycket. Men skriver man sånt här så blir man flådd.

Det finns andra bilar än BMW men det är det ju ingen här som vill veta och det är iof förståerligt eftersom det är ett BMW forum :-) Sen så har ju BMW blivit så himla vanliga här i Malmö då var och varannan förortsbo äger och kör streatan runt i Malmö. Enda skillnaden nu mot för 30 år sedan var att på den tiden körde man yenkebilar och spelade Elvis, nu är det BMW och dunka dunka. Frågan är vem som har mest klass? :-) Väntar bara på att en E60 dyker upp i courtegen också.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
skygazer m.fl.
Det finns andra bilar!Men jag blev BMW-frälst i maj -76. Åkte med en ball snubbe i hans 2000, sen var det kört.Har sedan dess drömt om att ngn gång kunna köpa en NY BMW(kontant), nu har jag fått möjligheten.Audi, MB, Volvo, SAAB, m.fl. alla bra bilar på ett eller annat sätt.Men eftersom min dröm kan gå i uppfyllelse så har jag svårt att tänka mig ett annat märke, då jag bara skulle sitta och gräma mig i en bil av annat märke, och undra varför jag inte köpte den BMW jag drömt om.Visst är det synd om mig, som har ett sådant lyxigt problem? (;-))Stålar sucks!
/Anders
Sigdarve

Tycker synd om dig att du har varit fast så länge
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Trettitre:
Skodaplast! Intressant uttryck.Så det är alltså skillnad på plast och plast? Det var egentligen det jag var ute efter, dvs varför en del säger att nya 5-serien känns plastigare än den gamla.Det är alltså olika plast?Eller?
/Anders
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
skygazer:
Och ännu värre, jag är förmodligen obotlig!
/A
ps. fast nycklarna till en Aston Martin Vanq. i näven skulle nog bota mig;-) ds.
Sigdarve
Plast kan göras på olika sätt.. Polymer...Men det är ett område jag inte r så stark på så jag skall inte säga för mycket :-)

Det tråkiga med BMW är att man måste betala för allt när man skall köpa en BMW. Jag menar, mycket på listan över utrustning som man bara vill ha som standard i en redan så pass dyr bil. Tycker allt att elsäten borde vara standard.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skygazer:
Har du kört en E60?

/Andreas
_____
Länk
wolv
Nej, det har jag inte gjort...Vad har det med saken att göra? Tycker ju fortfarande att E60 karossen inte är så snygg ändå, men däremot har jag provsuttit en sådan och titta vad som är standard... Skall man köpa en 520 och med den rätta utrustningen så är man och sniffar runt 370-400 tusen!!!
Satt och räknade lite...

60-70000 dyrare att köpa en E60 520 med samma utrustning som jag ville ha Än nya A6...hmmm....vilken tar jag...hmmmmm :-)

Nä du, om jag skulle byta bil idag och välja mellan dessa två skulle jag absolut ta Audi och köpa något annat kul för penagrna som blir över och resa bort på semester.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Skygazer:
Menar du verkligen att elsäten inte är standard? Hoppas man som tillval då kan få en elektrisk stol som inbrottstjuvar hamnar :-)
Och Trettitre, jag menar Tretretti!
/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Skygazer!
Du är inte BMW-frälst hör jag! Fast när jag satte upp mitt mål 1976, så var det minst en 525 det handlade om, även om den då bara hade 145 hk!Men en 525 skulle det minst vara!
/A
Sigdarve

BMW frälst, nupp...men jag är mycket intresserad av bilinnovation. Alltså, jag är en objektiv person som tittar på alla sorters bilar och väger på för och nackdelar.
Provkör mycket bilar och gör egna bedömningar av det som rent intresse. Har en lååång rada provkörningserfarenheter, kanske skulle man göra en egen hemsida om det :-)

Jag hade en BMW. Men inte blev jag "frälst" för det ?

Men jag är ändå intresserad av en E34 M5, men om jag provar den och blir besviken eller hittar något annat som tilltalar mig blinkar jag inte många gånger för att välja ett annat märke.

Finns många märken som är bättre än BMW i många avseenden. Som kvalitet, driftsäkerhet, Och annat skoj.
Jag köper oftast det som tilltalar mig, inte vad märket heter.
Skulle ju vara som att välja en kvinna efter hennes namn ju :-)
Sigdarve

Elsäten är vad många andra märken har som standard i sina bilar när man pratar om 400.000 kr, klassen
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
skygazer:
Jag har haft Mazda323 sedan 1989 och gillar märket!Har sedan 1999 en 323F 1.8, kul bil att köra! Men ack så bullrig. Hade Mazda varit lika tyst som en BMW så hade jag fortsatt med märket.Kanske ett par hörselskydd för 100 spänn kan råda bot på det, och jag sparar 200.000;-)Beträffande att välja kvinna så föredrar jag interiören framför exteriören!Och så blev det ;-)
/A
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Har så länge jag minns alltid älskat BMWs design, och det är rätt många år nu. Först när jag såg Bangles design så tänkte jag "fy fan vad ful" men det går snart över och så kommer jag att älska den på samma sätt som alla andra BMW.

Men tiden går och jag kan fortfarande inet för allt i världen tycka att t.ex E60 är snygg, funderar ibland på att byta till nya 5an men även om det är en toppbil vad gäller prestanda, komfort och körglädje så vägrar jag att åka i något så anskrämligt fult.

Mitt hopp står till att man snart släpper en ny 3 serie som jag kan köpa där Bangle inte har förstört designen
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
BMW_MAN
Jag börjar också tänka i dina banor.Är väldigt kluven för tillfället.
/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.