|
|
|
|---|---|
|
Hehe, vilken tanke... att diskutera 4-cyl motorer på ett BMW forum! :) Nä, skämt åsido, jag har hört och läst mycket lovord om BMW´s Valvetronic 4:or och jag gillade den verkligen när jag provkörde... Så vafan! Jag bestämde mig för en sån i min nya vagn (6 veckor kvar nu...) Nån här som har en nyare 318 och har något att säga om motorn? Är den så skön som jag intalat/inbillat mig??? :) /TheHenk __ En gång BMW - Alltid BMW | |
| Den är bra mycket rappare än den tidigare 1,9l. Min svåger har en 320 med 27 kusar till, och tom han är imponerad av valvetronicens rapphet. Det är först över 5000 varv som de extra 27 ger utslag ( och hörs!) så snurrar man under 5'rpm så är den minst lika rapp. Sen drar den oförskämt lite bensin på landsväg. | |
|
Jag äger förvisso ingen 318i 2,0, men är likväl mycket imponerad över motorn! Tokfint bottendrag kombinerat med (för att vara 4-cyl) trevligt motorljud och varvvillighet. Det är inte för inte som den blivit Engine Of The Year i sin klass två år i rad :-) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.