AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.989

Var sitter farthållarens relä/säkring?

Hjälp min farthållare har lagt av, jag hade lite problem innan den la av i form av att min bromspedal gick inte upp ända upp när man släppte den.
Men då hjälpte det innan att lyfta upp den bakifrån och då gick farthållaren igång.
Men nu hjälper inte det i heller, så jag bytte brytaren vid bromspedalen som styr detta i tron om att den var problemet.
Men ack nej det har fortfarande inte hjälpt, och eftersom jag har tysk text i mitt säkringslock så vet jag ju inte vilken säkring eller om det finns relä som går till farthållaren.
Kanske det är någon som haft liknande problem och har tips på vad det kan vara för fel.
Beemer_Linkan
I insturktions boken står säkringstexten översatt till svenska. Om man nu har en Svensksåld , det gör det i min iaf.

Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du kanske han hitta lite tips i installationsanvisningen: Länk
Svensk text finns på sidan 21-23.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Tack Erikw den beskrivningen kan komma till nytta senare, men jag vill först kolla om det finns en säkring eller relä som går till farthållaren.
Någon som vet var de sitter???

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ny etíkett med engelsk text till säkringslocket finns att köpa för 15:- på BMW. Som tidigare näms så finns listan översatt i den svenska instruktionsboken (finns att köpa på BMW för ca 140:-)
Komplett elschema för 740 E32 finna att ladda ner här Länk

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.