|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Jompa E |
Tjenare. Jag har kollat runt lite grann efter ny bil, och fastnat för M3:an (tyvärr blir det nog en 3,0) men frågan är om man gör ett dummt köp? Min ekonomi tillåter köp för max 130,000 Kan man få en M3:a i gått skick för dessa pengar? Eller skall jag då nöja mig med en 328? Jag har sett ettparstycken M3:or i annonser för mellan 110-130000...... Kraven är: AC, max 15000mil, servad och helst skinn. Vad skall jag välja? |
|
Tjenaa Du vill ha en ny bil och köpa en M3 för max 130 000:- Jag tycker ska fundera över dina tankegångar. Jag säger inte detta för att vara elak. Men M3 kostar pengar att laga och får få tag i en M3 E36 130 000: -som gått uppemot 15 000 mil kan bli en dyr affär att laga när det går sönder för det gör det, motorerna är visserligen väldigt bra byggda och gjorda föra tt köra hårt men de gör de också om du förstår. Jag tycker du inte ska lägga pengar på en M3 om du inte är villiga att lägga minst 180-200 för vara mer säker på att du inte får något skit, satsa istället då på 325/328 om du tänker lägga 130. Men då är det ju inte lika kul :) |
|
Dorian |
Tjena! För max 130.000 får du en M3:a som du förmodligen kommer att få mycket problem med.Och du säger max 15.000mil, vilket är mycket ovanligt att en M3 3,0 bara har gått.Isåfall en M3 3,0 -95 Men inte för 130.000kr! Bättre lägga till 70.000 och köpa en fin M3 3,2 -97.Eller en 328 för dom pengarna du har. Mvh Dorian |
Marquez |
Utbud och efterfrågan... Finns hur mkt M3'or (3,0'er) ute som helst. Många med begärt pris på ca 150. Kolla inte så mkt på pris. Utan ge ett bud. För 130 kan du lätt få en för. Eller 135 åtminstone (Sälj en cykel så har du dem 5' sista ;) Letade länge i sommras och många av dem som begärde 150 var villiga att släppa dem runt 130 till slut iaf. Och många av grabbarna som sålde i sommras, Höstas har ännu kvar dem(Jobbar på bilprovningen så brukar kolla deras reg nr vem som står som ägare). Så mitt råd, välj ut nåra som är intressanta och bjud. Prova iaf... "Cash is King" Mackan |
|
Hallå Jompa, Kul att du fastnat för M3! M3:an är på många sätt en underhållande och välbyggd bil, men som vanligt gäller det att vara vaksam vid ett eventuellt begagnatköp. För max 130' kan du med lite tur & skicklighet hitta en 3.0 M3:a, men kolla upp bilen ordentligt innan köp och var beredd på viss avsaknad av utr. Helhetsintrycket är viktigare än miltalet ! MVH /Robert |
|
| Tja! Jag tror att det kan bli svårt att få en bra M3:a för runt 130'. Jag har en 94:a som gått 7000mil och endast är sommarkörd samt är i nyskick, skulle aldrig drömma om att sälja den för 130', jag vart bjuden 190' i sommras. Så jag skulle tippa på att du får iallafall ge ca. 150-160' för en som gått runt 12000mil och är i gått skick. | |
|
M3 är mycket bil för pengarna...men om du har begränsat med flis skall du nog köpa annan bil..kostar att äga M3 samt att du nog får tveksam bil för 130'. En rolig bil för pengarna kan vara Nissan 300ZX TT. Relativt bilig att äga (dock ej försäkringen). //M |
|
Marquez |
maol Har själv en 93'a på 9000 garanterade mil i nyskick! Har du bilder på din...hade gärna velat se den 94'a som du får 190' för om det inte är en "One of a kind" Eller bara en snackare som bjöd... Maila gärna mig på: Marcus.vuopio@telepass.se Mackan |
Grusse |
Jag tycker du ska köpa en M3:a 3,0. Leta noga efter en bil som ser bra ut i skick osv, och har bra dokumentation mm, så är det nog ingen fara med att den skulle gå sönder. Det finns ju bilar som är lite dyrare i annonsen, men som det går att pruta väldigt mycket på istället. Du ska alltid ge ett skambud först på bilen (om du gillar den) och sedan kan du säkert komma överens någonstans i mellan ditt pris och säljarens pris. Som sagt, får du ett bra intryck av bilen redan från första början, samt att den är bra servad mm så ser jag inget problem med att köpa en sån bil. Skulle du få ett dåligt intryck av bilen, köp en annan. Det finns ett stort utbud. |
|
Skit samma i inköpsprist. Det kostar ungefär lika mycket att äga den per år om inte mer (värdeminskning,service,däck osv). Eftersom du har sagt max 130papp låter det inte som om du har en budget som kanske ens tillåter ett m3 köp. Tänk på att dessa bilar MÅSTE servas ordentligt annars mår dom inte bra. Det går helt enkelt inte skippa en oljeservice för att man varit på krogen för mycket den månaden. Tänk dig för både 3 och 4 gånger innan du köper en begagnad m3a. Visst dom är billiga i inköp fast dom är dyrare att äga nu än dom var som nya. |
|
| I Tyskland måste dom väl ändå vara lite billigare än här (i inköp) det tillkommer dock andra kostnader..eller? | |
|
Marquez Det är 7000 garanterade mil, Schattling sport (väghållning mm mm), 19" fälgar mm. Och han som bjöd hade cach. |
|
|
Kolla den här annonsen på BMW börsen, verkar konstigt eller så e människan fullsketen med pengar.. Länk |
|
| Jo det var ju ett otroligt bra pris. För bra för att vara sant. Antingen behöver han 120pix imorgon annars dödar maffian honom eller så är det något fuffens. Eller så är han fullsketen med stålar :) | |
|
jompa! har du kollat vad den kostar att försäkra, dom flesta bmw ägare jag kännar har fått premiehöjningar som heter duga, inkl mig själv....;( |
|
Steffe |
Hej, vill börja med att säga att inlägg nr 2 "Dorian" är nonsens. En 3,0 som är pigg kan vara ett lika bra alt som en 3,2 och det är defenitift inget du behöver gå o fundera på senare..."fan jag skulle köpt en 3,2 för då hade jag åkt lite snabbare..." Jag har sänk massor med 3,2 med min -94 på banmöten då det begav sig. (3-5 år sedan) Satsa hellse på ett fint ex med rätt utr, fin vägh, okrockad mm och låt det kosta lite till. Dom fasta kosstnaderna som någon tidigare nämde måste du oxå räkna med; Skatt 1700/år Förs från 5000/år Serv från 5000/år Däck, belägg mm 4000/år Nå, har du råd?? Om inte glöm M3. Lycka till! |
|
Hej. Har fått 2 bud oberoende av varandra på 150.000:- för min M3 -93 förra veckan. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Dorian |
Steffe, Dom M3 3,2 du säger ha sänk med din 3,0L var sönderkörda eller kördes av sketna förare!!! Du drar INTE en 3,2 med BRA förare med din 3,0 om din e helt original.Så enkelt e det ... fattar inte hur svårt det kan vara att fatta skillnaden.Folk som säger så här ... har svårt att inse verkligheten. //Dorian |
| Om du vill ha en riktigt bra M3:a så finns det ett annat allternativ. Köp den bästa bil BMW byggt istället. BMW M3 E30 för pengarna, då lär du få en kanonfin M3:a E30. | |
|
Det var nog den svåraste frågan du kunde komma på :)) ! Kolla på www.mobile.de så ska du se att det kan skilja upp till 100 tusen mellan bilar som verkar likadana, men är de lika bra?? Så som någon sa hitta en du gillar och verkar fin så gör du nog en bra affär för det värsta är kanske om du köper en du inte tycker om och bara vill bli av med den ! |
|
|
Marqez visst är din M3 från pite? den har väl varken ac eller skinn? iså fall så är 130000 ett värdigt pris. visst var den nån Bengt som haft den före, killen du köpte den av? hörde av honom att den gick bra när jag var i köpas tankar men jag var ute efter en svart bil. som jag hittade i Mora=) nu har den gått ca 600mil på 1,5 sommrar problemfritt och jag skulle aldrig sälja den för några 130000kr hellre får den tjänstgöra som andrabil... M3-93 köhlerpowered MMMM3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.