|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om det är någon som kan återge Aftonbladets test av sommardäck. Det skulle ju vara utfört på typiska svenska vägar. Tack på förhand! | |
|
Har du sökt i aftonbladets sidor ? /Anders Länk |
|
|
Tror Gilo Raff pratar om den dom har gjort i Aftonbladet Plus. Och det kostar pengar (vilket jag personligen tycker är löjligt) "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Eivind: Precis! Känns ju sisådär att betala 129 kr (3 månader) för att kunna läsa 1 test. Personligen fattar jag inte vad f-n Aftonbladet håller på med. De tar betalt för biltest som man kalla läsa gratis på AMSs hemsida... Jag kan inte tänka mig att det är många som betalar för Aftonbladets plus-tjänst. mvh |
|
|
En sak jag blev lite road av när det gäller AB:s plustjänst var när de hade tips hur studenter skulle klara ekonomin. Alltså betala för att få reda på hur man ska spara pengar. Det första jag skulle spara på om jag var student vore plus-tjänsten! |
|
|
Skickade mail till AB angående detta: Svar: "Hej och tack för ditt mejl Du är kritisk mot att vi börjat ta betalt för några nya tjänster. Bakgrunden är följande: Vi har satsat både kraft och stora summor pengar på att utveckla ett antal nya tjänster. Vårt mål har varit att dessa ska vara bättre än våra konkurrenter - som i de flesta fall är andra betaltjänster och i något fall gratis. Detta skulle vi inte kunnat klara av utan att ta ut en viss summa från våra användare. För 82 öre om dagen (årsabonnemang av prenumerationstjänsten) får du tillgång till alla dessa tjänster och annat som vi tidigare tagit betalt för på sajten. (Mer om detta kan du läsa efter mitt mejl) Jag tycker inte att det är dyrt. Dessutom handlar detta om vår och alla andra nättidningars möjligheter att långsiktigt överleva. Dygnet runt, 365 dagar om året, arbetar 250 journalister på Aftonbladet och 45 på aftonbladet.se med att ständigt uppdatera vår nyhetsportal med sammanlagt flera hundra olika delsajter. Nyheterna och den dagliga journalistiken kommer också i fortsättningen att vara gratis. Tack vare dig och andra läsare har aftonbladet.se nått en position som faktiskt är unik i världen. I förhållande till antalet nätanvändare i respektive land är vi överlägset störst i Europa. Vi har fått Stora Journalistpriset och nått uppmärksamhet runt hela världen. Ändå har vi gått med förlust. När annonskonjunkturen på nätet var som mest kritisk hotades faktiskt hela företaget Aftonbladet Nya Medier. Vi vill inte vara helt beroende av annonskonjunkturer och annonsörers goda vilja. Vi ville stå på egna ben och fortsätta att utveckla sajten. Faktum är att annonspengarna inte ens räcker för att få verksamheten att gå runt. Det gäller oss och alla andra nättidningar. Därför försöker många nu att utveckla nya tjänster som ekonomiskt kan bidra till verksamheten. Jag hoppas att du inte är besviken på oss och att du förstår varför vi nu tar detta steg. Pröva en period och återkom gärna till mig med kritiska synpunkter. Och glöm inte att 98% av det vi publicerar fortfarande är gratis. Vänliga hälsningar Kalle Jungkvist Chefredaktör och ansvarig utgivare Aftonbladet Nya Medier /Anders Länk |
|
|
Anders S; Ser ut som ett standardsvar som de skickar ut till alla som frågar. Förresten, är det inte futtigt att bara få tillgång till 2% av det de publicerar om man betalar? Har hört talas om 80/20-regeln men inte 98/2-regeln... :) Jens |
|
|
Standardsvar, absolut! Och inte ger jag mycket för motiveringen heller... /Anders Länk |
|
|
5 bilar: Continental PremiumContact (fantastiskt bra våtgrepp) Goodyear Eagle Ventura (bra allrounddäck) Nokian NRHi (mkt bra alla kategorier, prismässigt självklart val) 4 bilar: Dunlop SP Sport 01 (utmärkt däck utan missar) Michelin Energy (komfortabelt, tystaste däcket) Pirelli P6 (utmärkt däck, snudd på femstjärnigt) Testad dimension: 185/65 R15 Har själv köpt Pirelli P7 till min 520i-01. |
|
|
Minerva: TACK! Får man be om en liten komplettering bara... ;) Hur mycket tystare var Michelin Energy än Nokian NRHi? Tack på förhand. |
|
|
Låter som en klon av svenska AM&S test av sommardäck... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Michelin Energy = det tystaste däcket av alla i testet. Nokian NRHi = något bullrigt. Däcksbuller: Michelin 10 Övriga nio däck i testet 9 Nokian 8 |
|
| Minerva: Tack igen! | |
|
Hej Jag har laddat ner testet då jag är PLUS medlem. Kan ladda upp den men osäker på om jag då inte bryter mot lagen etc. Preaparatus Supervivet |
|
| Quix: VM i trådlyft....;) | |
|
Frågade Aftonbladet om just möjligheten att som Plus medlem kunna skicka filen till andra. Deras svar : Hej, Tack för ditt mejl! PLUS-guiderna är till för våra betalanda kunder, men vad du gör med dom är såklart utom vårat räckhåll. Men precis som om du köper en skiva och sedan kopierar den för att ge vidare, så är det olagligt. Ha en fortsatt trevlig dag! Med vänliga hälsningar Emma Serner Aftonbladet Kundcenter Preaparatus Supervivet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.