|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har hittat en M5a (92b 3,8) men tyvärr är EDCn ur funktion. Är väl ett ganska vanligt fel har jag förstått och på många är dämparna bytta. Men på denna sitter orginal EDC dämparna kvar, är det något man behöver byta eller går det bra att köra med dom trasiga orginal dämparna? Läste även något inlägg att om lampan i brytaren går sönder så slutar dom fungera, men så kan det väl knappast vara?? /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 | |
|
EDC-inaktiv betyder inte automatiskt att det är dämparna som e kassa!!De kan vara ett "enkelt" sensor fel (finns ett antal som registrerar styrutslag,acc/retardation mm),e en av dessa dåliga så funkar inte EDC.Kan oxå vara själva knappen som du säger,eller EDC:ns strybox...Kolla om dämparna läcker till o börja med,och om bilen känns stabil när man kör den.Jag fick oxå EDC-inaktiv på min bil men sen "hoppa" den igång igen o har funkat felfritt sen dess,misstänker att jag har en sensor som är på g... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Okej men låter ändå som det kan bli en ganska dyr och tidskrävande felsökning? Går det normalt sett bra att köra fast dom inte fungerar? /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
Om dämparna inte läcker utan det är bara själva hårdhets regleringen som inte funkar så har jag för mig att de "låses" i ett visst läge (minns ej om de va komfort eller sport) o funkar som vanliga dämpare typ...Men för säkerhets skull skulle ja ringa till exempel Per på Bil&Motorteknik i Huddinge o höra med honom då han har skruvat en hel del med EDC påstås det:-). "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Det KAN vara så enkelt att bilbatteriet inte är helt friskt o det är de som gör att EDC ej funkar!!Detta VET jag av egen erfarenhet,då jag startat bilen med dåligt batteri så den precis gick ingång,o EDC blev inaktivt(bilen "prioriterar" ström till andra viktigare funktioner???)!Efter att jag kört bilen en längre sträcka så stängde jag av den,o starta om.O vips så funka EDC igen.O jag har lyckats "reproducera" felet ett antal gånger under avställningen i vinter:-). "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.