|
|
|
|---|---|
Beemer_Linkan |
Min 730 , rak 6:a bara , drar typ 1,5 - 1,6 stadskörning ...det är ju sjukt , gick till jobbet idag , har inte råd att åka längre snart , iofs kanske den drar mer med 255:arna bak vad drar era ? Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Min gamla räser pråm tar ca 1,5-2,0 stadskörning men det får man kallt räkna med när det gäller en 750 , dessutom är det inga större problem att få igenom 4-5 lit/mil om bara gasar! Min tjej har kört den på 0,96lit/mil och jag fattar fortfarande inte hur hon gjorde,det minsta jag har kommit ner på är 1,1 och då verkligen gjorde jag mej för att det skulle gå billigt Hellre dö än fega! |
|
|
1,5-1.6 i stadskörning är väl inget att gråta över? Det är ju en stor bil med mer motor än de flesta bilar. Hade en 520 förut, den drog 1.2-1.3 BLANDAD körning... |
|
Beemer_Linkan |
Större en dom flesta vet jag inte , 3,0 liters.. fast det öka ju markant med däcken jag satt på.. ähh det är bara att flå på Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
Ju större däck man =tyngre att dra runt,jag åker med 255/40/18 resp 275/35/18 och det går mycket tyngre än 17" jag hade på förut Hellre dö än fega! |
|
|
Men vill man vara fin får man lida pin! Ett par dl hit eller dit spelar ingen roll ,man får tänka så här.Grannens volvo 740 tar inte heller under 1,5lit/mil i stan OCH!den har bara en fyra under huven. Hellre dö än fega! |
|
|
Förbrukningen låter helt normal, tycker jag. Kolla detta inlögget: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Med större motor än normalbilen menar jag inte i 7-serien. Inte många bilar ute på vägarna med 3.0liter eller mer. Ingen Volvo, ingen Saab, få audi, få Vw. Dessutom tung bil. Din drar normalt. |
|
| Min drar nu med nya Yokohama 0,95-1,3 konstant obs V8 an | |
|
Håller med ...helt normalt...men gasa lite också, då får man dom hur lätt som helst över 2l/m... bensin är en färskvara.... Peo |
|
|
Beemer_linkan: Jag har också en rak 6:a stadstrafik 1.5 är nog rimligt, det är nog vad min drar med ungefär. byt stift,filter,kablar så kanske du får ner den lite. Har lyckats köra 1.16.. var då ca 50 mil på e4:an med 120-150 km/h 20 mil stadstrafik. |
|
Beemer_Linkan |
Ok , jag som har tagit mig vatten över huvudet då helt enkelt =) Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil |
|
I Sta'n så kan den väl dra "hur mycket som helst".... Min 735:a drar nu i snitt ca 1,4l/mil min vid s.k. "blandade körning".Lugn körning med vinterdäck ska tilläggas..Bytte idag till sommarhjulen,få nu se om vagnens förbrukning minskar framöver...Mest sambon som kör E32:an.. Jag kör mest den roligare vagnen :) Mvh Janne. |
|
|
Tja min drar ju 1.3L o det e landsväg! Småbilar är under 5 meter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.