|
|
|
|---|---|
| Hej! Har en liten fråga gällande temperaturmätaren på min 320i från -87. Undrar om den ska gå upp till mitten av skalan, vilket de brukar göra på de flesta bilar. Min ligger något under. Och jag har haft funderingar på att det är därför den drar mycket soppa för att den aldrig blir så varm som den ska. men jag kanske har helt fel? MvH Johan | |
TobbeBMW |
den skall ligga runt "kl 12" plus minus ett par mm. ligger den på stecket innan 12 så är det nått fel på din termostat. |
|
Min ligger också lite under.... Tror det är termostaten. Ska pröva byta den till helgen och se om det hjälper.. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Kan vara fel på mätarinstrumentet, har haft samma fel på ett par tidigare e30, men när jag vid något tillfälle bytte instrumentpanel visade mätaren lodrätt | |
|
Okej. deejaywasp, blev det bättre när du bytte? Och om den nu inte går upp i tillräcklig temperatur, visst innebär det att den drar mer soppa? Jag såg något annat inlägg om liknande problem där ni pratade om den går upp på tomgång. Och det gör min iaf! / Johan |
|
|
Hej.. jag kan säga redan nu att det är termostaten..byt den och problemet är löst... mvh BMDoubleV -Uppdaterade bilder i galleriet- Länk |
|
| Ok. tack! ska byta den. Vart sitter termostaten? och vad kostar den? / Johan | |
|
Visst det kan vara termostaten men det kan oxå vara temperaturgivaren som racklar, hade exakt samma problem med min bil att den inte blev varm och bytte då termostat men det var samma sak efter det, provade då att byta tempgivare och hips vips funkar det som det ska. Bara ett litet amatör tips! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.