AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.216

Leveranstider Däckonline?

Sida 1 av 2
Hur länge har ni fått vänta på era däck ni beställt från www.dackonline.com egentligen?
Står att lev ska ta ca 5 arbetsdagar om däcken finns i lager, men ja har väntat sen den 4/4 och ännu inte fått nåt svar när dom tänkt leverera däcken.
Börjar bli otålig på att vänta.

Det fungerade suveränt för mig och en kompis. Däcken kom snabbare än beräknat.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Antar att det kan bero på hur lagersituationen ser ut på just det däck man beställt. Beställde mina den 20/4, fick leveransbesked i förrgår (den 26:e) att de är på G med trolig ankomstdag den 3/5 (om transportören håller tiden). Av andras omdömen verkar det som de inte är så där jättebra att meddela eventuella leveransproblem.

Mats E
BMWCS 3050
Eke:

jag beställde mina sent Torsdag och fick lev Tisdag veckan därpå
Starre, vad beställde du för däck dim?
Kan va så att mina Däck Goodyear EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 är ett populärt däck, därför det tar tid.
Drog dom pengar på ditt konto före eller efter lev?

Eka:

Michelin Pilot Sport 255/40-18 dom drog pengarna den 18 dvs samma dag som jag beställde dom hmmmm. Kan dom verkligen göra så?moa dom drar pengar från mitt konto utan att jag har fått lev de kanske visste att dom hade däck på lager. Om dom gör så med alla då är det kanske inte så kul att dom drar pengar och sen får man vänta typ en månad innan lev kommer. Nu använde jag i och för sig eurocard dvs upp till 45dgr kredit.
Har hört att dom dragit pengar med en gång från fler som beställt därifrån, men läser man på deras sida så står det, Vi debiterar ditt konto efter leverans. Ja drog iväg ett mail till dom nåra dagar efter att ja gjort min beställning eftersom ja blev osäker på att beställningen var okey då dom inte dragit några pengar på mitt konto, men beställningen var det inga problem med svarade dom.
Mailade dom senast i Tis för att höra om mina däck var på gång,men det mailet har ja inte fått svar på än.

ul
47
ulfpc
520d x-xdrive -15
R1100gs -94
Hmm,
Det kanske är mycket att göra för Dackonline just nu.
Jag har beställt conti premiumcontact för 5 dagar sedan
och har inte heller hört något. Vid en tidigare beställning
var dom mycket snabbare.
//Ulf
De funkar så att när de får in er beställning så reserverar de pengarna på kontot. Men de dras inte förrän däcken är levererade till er.
Deras leverans tider är iregel inom 2 veckor. Men har man otur kan de ta upp till en månad. Priserna och produkterna är dock väldigt bra, så de kan vara värt 4 veckors väntetid.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Det tog 4 veckor innan jag fick mina däck ifrån det datum jag beställde dem. Men sen var de bara 4 veckor gamla också !
Språjlans nya direkt ifrån tyskland. Jag vart hel nöjd.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Jag beställde på måndag och dom har kommit fram till Borås i morse.. hämtar dom om 30 min. Grymt bra tycker jag! :)
Ang betalning så stämmer det wendtan säger. Dom reserverar pengar (så det vet att det finns täckning på kortet). Det är logisk tycker jag. Van vid det efter å handlat många gånger från Asien

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
wendtan: Dom reserverade pengarna från mitt bankkonto då jag beställde och drog sedan pengarna någon dag senare och en vecka senare fick jag däcken. M.a.o verkar dom dra pengarna i vissa fall före kunden mottagit däcken.

///Foppa
Foppa: I sådana fall gjorde del fel. Hade det hänt mig hade jag ringt dom och förklarat att de fel och att de brutit mot en av deras egna regler. Då hade pengarna garanterat kommit tillbaka väldigt fort. De är bra o ha o göra med, men ibland får man ligga på över tfn för att de ska hända saker.

Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Okej, jag kände inte till det. Nästa gång jag beställer ska jag tänka på det. Det jag la märke till var att den dagen som däcken anlände till Sverige i Malmö så drog dom pengarna.

///Foppa
Beställde på torsdag förra veckan och fick dom levererade till dörren igår.
Wendtan: om jag minns rätt köpte du Goodyear F1...blev det 225/40-18 och 255/35-18? Och blev priset isf ca 7900:-?
Vad fick du sedan ge för att lägga på dem på fälgarna och sedan på bilen samt ev balansering?

/ Joakim

Länk
Ufo: Läs min dagbok :)
Dimensionerna stämmer, så även priset.
Ja e toknöjd och rekommenderar dom varmt!
Montering samt balansering kostade 150 kr/hjul om ja inte missminner mig. De verkar dock variera, när ja hörde runt så var de vissa firmor som skulle ha 250kr/hjul om däcken var helt nya.

Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
ufo:
Ring rundt å kolla. Jag ringde vianor i dag. Fikk priset 600,- för montering av 2 nya däck samt balansering av 2 andra. Sa jag tyckte det var dyrt.. "okej, 500 då säger han på vianor" - "bra, då är jag där vid 15.00".. Min personliga filosofi är att ett okej pris är 150/per däck för montering + balansering, och 60-100 för endast balansering

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Jag beställde 2 st 235/45, 17 och degade in direkt till deras konto. Man vill ju inte lämna ut firmakortsnummret till okända...
Dessa däck kom 9 arbetsdagar senare. Det var GSD3 däck.

MM
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag beställde 4st dunlop SP 8000, 235/40-18" den 27/4 och fick leveransbesked idag om att däcken beräknas komma den 6/5. Och än så länge har de bara reserverat pengarna på kontot.

Diesel-räsern
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det verkar som om däcktillverkarna har problem att hänga med i svängarna för tillfället. Har själv jagat däck nu i några veckor och det är visat sig skitsvårt att få tag i något av de 3 däck jag är intresserad av i rätt dimensioner.

/Andreas
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.