AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
583

Prisfråga 323 -328ci E46

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Är på jakt efter en E 46 coupe 99-00. vad ska en sådan hamna på i pris och hur mycket ska det skilja i pris på en 323 eller 328,
hur mycket ska det skilja på en sv såld och importerad bil ungefär.
Är det stor skillnad på motorerna i ovanstående bilar?

Dom krav jag har är under 10k mil,skinn,komfortpaket (ifall jag förståt rätt så ingår acc i komfortpaketet) är det någon som vet vad som ingår mer i det paketet?

Mvh Johan
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Johan.S: Inte för att vara elak, men det står hur mycket som helst om detta i forumet. Ursäkta men snälla kolla runt lite. Om du inte finner något prova sök funktionen som finns högst upp på denna sida.

Välkommen till världens bästa forum. Du kommer att trivas som fisken i vattnet här efter ditt bilköp!

Mvh
Kristian
Johan:

1) Inte särskilt mycket, beror på skick, mil, utrustning. Men räkna med runt 10kkr+ för 328, de är även vanligtvis mer välutrustade.

2)Går inte att svara på, men skillnaden blir mindre om den importerade har all svensk standardutrustning såsom ex värmestolar och lyktregörrare samt dokumenterad service+bok.

3)Skiljer en del (är delvis partisk förstås ;-) men inte mycket, största skillnaden är bottendraget som är bättre i 328. Omkörningarna på 5:an och 4:an går mycket bättre i 328 jämfört med 323. Fast 323 har en mycket fin maskin och kan klart rekomenderas, vanligtvis är försäkringen något billigare för 323 (i mitt fall dock endast 500kr/år).
323 är däremot ett mycket bättre val än 320 150hk som i mitt tycke saknar både bottendrag och spets.

4) I Komfortpaketet ingår bla larm, höj/sänkbar förarstol, farthållare med multifunktionsratt, larm, fällbartbaksäte, klima. Tror detta paket är "standard" på de sv-sålda. En bil utan detta skall vara rejält mycket billigare.
Prova och bilda dig en egen uppfattning.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.