|
|
|
|---|---|
|
har en pump från m3 e36 som sitter i tanken, använde den i tanken på min gamla 325 89a & det funkade ju klockrent... grejen är att nu har jag en 320 87a som har utanpåliggande pump så frågan är måste jag skaffa en annan tankarmatur som har pumpen i tanken och koppla in den där eller klarar pumpen att ligga utanför tanken och suga?? going 2 fast.. expect nothing less.. | |
|
den där pumpen mår nog bäst av att ligga i tanken, en annan lösning är att låta originalpumpen pumpa in soppa i en catchtank, i vilken m3-pumpen är nedsänkt. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
bra idé... borde ju funka=) typ 3 anslutningar på toppen där 1 är soppa in från originalpumpen och 1 är soppa till motorn från den inbyggda pumpen och 1 är retur (skarva in på befintlig retur?) frågan är bara hur man tillverkar ett "lock" som håller tätt i ur & skur på ett lätt sett? going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
svetsa i rostfritt.. ta ut soppan längst ner, spruta in den där uppe! TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| ska man ha returen nere eller upp? hur stor måste tanken vara?? | |
|
Låt originalpumpen och returen ha sina inlopp ovanifrån, ta ut soppan till M3-pumpen i nedre bakra kant, för att inte få någr amissöden vid kraftig acceleration. Du måste även ha en retur till din stora tank, då catchtanken säkerligen kommer att bli full då du kör lugnt, Denna skall också sitta så högt som möjligt, den behöver ingen pump, anslut den till returen på den vanliga tanken. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Två returer från catchtanken en från motorn in i catchtanken och en från catchtanken ner till original tanken | |
|
ekblom// nu börjar det snurra lite här=) först skrev du att ja ska sänka ner pumpen i catchtanken sen att jag ska ta ut soppan till m3 pumpen i nedre bakre kant? menar du om pumpen sitter under catchtanken så behöver den inte ligga i själva catchtanken då pumpen ändå har "självtryck" av soppan från tanken? alltså 1 anslutning nere på catchtanken som går till m3pumpen under catchtanken och 3 anslutningar ovanför där 1 är soppa in i catchtanken från originalpumpen som i sin tur kommer från stora tanken 1 är retur från motorn till catchtanken och 1 är vidareledning av retur från catchtanken till stora tanken? har jag fått det rätt?? isåfall blir det ju lätt att bygga en catchtank då man inte behöver tillverka ett löstagbart lock och ha pumpen i catchtanken=) going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| Precis så kan du bygga.. jag har så.. | |
| Visst räcker det med en ca. 0,5l catchtank? | |
|
allright då ere grönt=) då e ja nere på en fråga innan det blir smälla ihop en catchtank, vilken volym rekkommenderas? & tack för hjälpen... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| Jag byggde en 5liters tank, men den är onödigt stor. bara blev så. men ca 2-3 liter blir nog bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.