|
|
|
|---|---|
|
vet att det här är ett trimforum men det är nog bara här jag får nåt vettigt svar på frågan så... håller på och fixar lite i bakvagnen och tänkte göra allt frächt samtidigt, så vilken färg är rekkommenderad till bakaxelbrygga, bärarmar mm? bör palla lite stryk, vara hyffsat pris och finnas att få tag i nån vanlig färgbutik el liknande... going 2 fast.. expect nothing less.. | |
|
jag lade en 2k epoxygrund och 2 lager 2k bilack på hela underredet och alla bärarmar m.m ! Tror inte det står imot så mycket grussprut mm men jag ska ju inte köra med min så mycket ! |
|
|
På rallycrossarn har vi blästrat allt och sedan har vi bara målat med biltemas svarta färg.. är på 1 liters burkar.. å den sitter riktigt bra faktiskt.. annars är ju hammarlack ett alternativ.. eller som niklas säger.. Mvh Uffe |
|
WIKING |
Blästra och gul eller blå förzinka delarna och låt dom hänga i badet lite extra så håller det i alla dagar. Är inte särskilt dyrt hellre runt 1000-1500 för en kompl. bakvagn. KÖHLER 2,5 |
|
mm ja tänker blästra grejerna för det har jag tillgång till & sen dra på en lack kort å gott, förzinka grejerna är lite överseriöst & även lite dyrt för mina målsättningar (bara få det lite frächare) men det är nog grymt bra kan jag tänka mej=) bör tilläggas att bilen byggs för att användas hårt & mycket så det bör vara relativt motståndskraftig lack.. tackar för svaren going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Har använt Svart Servalack å den sitter bra. Håller höga temperaturer också!! Hehe, vet, eftersom vi eldade ur bärarmsbussningen när bärarmen var lackad, å lacken är fortfarande lika fin som innan misshandel med gassvets Länk -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Pullverlack | |
|
pulverlack tror jag också på TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
"Spricker" inte pulverlack rätt lätt om det kommer stenskott på? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Pullver lack är seghård,fälgar är ofta lackade med denna.Man lackar ofta jordbruksredskap med denna.Men för oss vanliga är det problem att utföra detta .Det krävs smältugn för att smälta färgen.Färgen läggs på halvtorr.Ni som bor i närheten av ABB kan kanske få sådant jobb gjort,probemet är färgvalet ,dom har ett begänsat sortiment,ock det är end.ganska stora förpackningar som säljs.Jag tror det är 20 kg. | |
|
nu står valet mellan hammarlack & servalack... izze// är servalack "märkesnamnet" eller just en speciell färg och var köper man det? going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
bmwracing |
Servalac är ett av Alcros färgtyper, Mekanlack är en annan. Själv brukar jag använda mekanlack för delar som hjulupphängningar och liknande. Mekanlacken är lite billigare än servan, i övrigt skiljer det inte så mycket i sammansättningen mellan serva och mekan enligt den färgnisse jag handlar av. Servan är möjligen lite "finare". Jotun Bengalack är en annan bra lack vi testat. |
|
Biltema Body = billig, funkar till allt. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
sorry e ruggigt allergisk mot biltema;) going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| Finns i regel en firma i alla större städer som kan lacka pulverlack. Det är inte speciellt kostsamt heller då det inte bli nått färgspill. | |
|
mm pulverlack är bra, men det här var lite brådis med så ja blästrade allt igår å drog på svart hammarlack, ska ändå uppdatera bakvagnen till nästa år så då kan man göra lite seriösare när man har tid=) going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.