AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
498

Åtdragningsmoment

gn
45
gnesnus
528 -87
Halloj kan någon berätta vad man ska dra åt toppen med för moment...
Har lyft toppen så skulle vara tacksam om jag fick veta alla moment på alla olika ställen tex kamkedjehuset osv...
Det är till min 528 -87
Mvh Jonas
gn
45
gnesnus
528 -87
Hjälp Snarast hade tänkt plocka ihop bilen innan helgen eller i helgen pga att man jobbar för mycket...
Snälla hjälp mig det räcker med topplocksbultarna...

Tack på förhand
Mvh /Jonas
325ix
Hej!

Vet inte om det skiljer mellan sexorna men på M20-motorn är det iallafall 30Nm + 90grader +90grader, läs "Byte topplocksbultar" under mekartipsen på denna sajt.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Du har ett mail på väg....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Om inte mailet kommer fram...
Steg 1: 60Nm
Vänta 15min vinkeldra 33grader.
Vinkeldra ytterligare 33grader med motorn på normal temp..
Observera att detta kan skillja beroende på märke på toppackningen. Kolla om det följer med några anvisningar med den först...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
gn
45
gnesnus
528 -87
Tack för hjälpen har fått dit toppen och alla andra grejor nu men bilen vill gå skit dåligt ialla fall på tomgången han går ojämt har försökt få tändningen bra men förjäves tror det kan vara en vacuum slang då jag hade en som var ganska jätte dålig det är den som går mellan ventilkåpan och insprutningen den är ju en tre vägare. Den går bra på lite högre varv och då menar jag runt 1500- och uppåt skulle jag tro har inte gasat så mycket med tanke på att jag precis har bytt kamm och vippor och allt det där så är det väl inte en höjdare direkt...

Vad tror ni nån som håller med om min teori...

Mvh Jonas
Välkommen för andra förslag...
gn
45
gnesnus
528 -87
Är nästan helt säker på att det är den slangen som jävlas men vart kan man få tag på ny sådana förutom skroten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.