|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är en BMW, och det finns INGENTING nån kan göra åt det ;-) Däremot kan man önska en del av utseendet bak - men å andra sidan måste det vara grymt svårt att få bilar i den där klassen att se riktigt bra ut bak. Bara Audi A3 som har lyckats än, i min mening. __ BMW is not a car, it's a state of mind. |
|
|
Wendtan: Har aldrig ägt en BMW med 4a ;) Minin är ju trots allt världens snabbaste bil på 700 fots slalombana enligt EVO magazine så det känns onödigt med en tyngre motor än så ;) Jag påstår inte att BMWs fyror skulle vara dåliga, snarare att någon var orolig för att 1 serien på något sätt skulle vara status/varumärke sänkande för BMW. Men det skulle knappast vara ett större hot än "snikmodeller" av nuvarande modeller. Det är väl ingen som är mindre sugen på en SL55 AMG bara för att A class finns? |
|
|
Jag tycker 1-serien kommer bli en hit! Nu då den blir en egen modell serie... Tycker compacten skulle ha sänkt mera än 1-serien kommer göra för compacten känns mindre utarbetad, snarare bara ett utspott för att ha en liten bil! 1 serien är mkt mera gediget utvecklad och har ett mer eget formspråkdär man inte bara "kapade" bakpartiet! Tror det finns mycket pengar att tjäna på 1 och 2 serien.. för 1-serien och till viss del 2:an kommer bli ensamma om sin (förhoppnigsvis) förtrollande körglädje och känsla! Tvivlar på att BMW:s rykte och märke skadas pga 1 serien.. man har ju nyss byggt ut med nya 6:an och kontrar nu åt andra hållet! Nu har man snart ett nästan komplett utbud! För det är ju hur mkt man kan sälja som gäller och Golf klassen har ju gjort enorma framsteg i teknik med så att det är dax att BMW tar igen marknads andelar igen! __ Länk /JB |
|
|
Jag tycker då att 1-serien är en riktig BMW, bara väntar på att de skall våga släppa den med en 6a i... gör dem det står jag först i kön för att handla. Tänk er en litet (lätt) BMW chassie med 200-230 hästar måste ju bli en av världens roligaste leksaker... :-) De som tror att BMW skulle bli mindre exklusivt bara för att de gör en liten bil, tänk om! Tror knappast att en ny 1-serie går att få med hyfsad utrustning för 170' som tex. Pe**ot 307 och de andra i den storleken, den kommer säkerligen att hamna en bra bit över 200' strecket och då får vi förhoppningsvis fortsätta vara en elitistisk skara bilägare (*GROV IRONI*). /Fredrik |
|
|
En av dom största anledningarna till att BMW utökar modellprogrammet så kraftigt är ju att dom ska kunna stå emot att bli uppköpta av andra bilföretag. VW har ju kastat lystna blickar mer än en gång. |
|
|
Det är en gammaldags uppfattning att dyra/lyxiga bilar måste vara stora sedaner. Trenden går mot att man kan bygga in traditionella BMW-värden (kvalitet, precision, körglädje) i allt fler typer av fordon. För 20 år sedan skulle en terrängbil eller halvkombi i Golfklass med BMW-emblem ha varit otänkbara. I dag är de naturliga, och efterfrågan finns mycket pga ökande inkomstskillnader där "lagombilarna" minskar på bekostnad av dyra bilar och lågprisvagnar. Jag tror att 1-serien blir svårslagen i klassen, framför allt kan jag tänka mig att kunderna är folk som redan har en BMW och behöver en andrabil, eller de som suktar efter en BMW men tycker att en trea eller femma är för stor och för dyr. Skillnaden mot MB A-klass är milsvid eftersom BMW har ett framgångskoncept som de översätter i ett mindre format. MB tog en mycket större risk genom att skapa ett helt nytt koncept och dessutom ha så bråttom till marknaden att man inte tänkte efter innan. Det blev dyrt. Undrar om den någonsin nått break-even. |
|
|
Ja, varför skulle den inte vara "lyxig" den kommer ju knappast konkurrera mot Hyundai atos, skodor, m.fl utan de riktar sig nog mer mot Audi, Mercedes, lexus och kanske i viss mån Golf. Självklart kommer även den vara en riktig BMW. Tycker den är snygg också. Kanske sk byta bort frugans Yaris mot en sån.. hmm.... vilken blir minsta motorn? |
|
| 116, eller hur? | |
| Låter som ett trevligt alternativ... (till en Yaris på 1.0l och 68 kusar...) När skall den komma? | |
|
116i Blir minsta motorn, kommer i höst (har för mig september). Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| nya 1-serien är ju snygg men man kan ju önska att bakluckan var lite mer lutad om ni förstår vad ja menar.....audi a3 ser ju ut som ett ägg och det är egentligen bara mini cooper och peugeot 206 som lyckats bli mycket snygga | |
|
Det är generellt sett svårare att få en liten bil snygg än en stor. Man har inte lika mycket yta och linjer att "jobba med". Titta bl.a. på Jaguar XJ (vacker) jämfört med X-type (tveksam). Eller varför inte volvo S40 (ful som få) jämfört med S80 som jag tycker är helt OK i formen. |
|
|
Med tanke på att GOLF och ASTRA är storsäljare i Europa så finns det nog många pengar att hämta för BMW i och med 1-serien. Dock så tappar nog 3-serien lite grann i försäljning. |
|
|
någon som vet vad dom kommer ligga i för prisklass?? jag tycker dom är ganska cool!! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Svebba: Runt 170.000 för en 116. Men för att vara säker så kommer den att ligga mellan 170.000-190.000. Dom svenska bilarna brukar vara bättre utrustade så priset är nog lite högre än i övriga Europa. I England kommer du att få loss en 116 för 170.000 enligt ett flertal källor. |
|
|
Självklart kommer den att bli accepterad! Annars ligger jag risigt till som har två BMW utan vare sig hjälar eller hajnos och med bara tre hjul, en dörr och en cylinder ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Dem nya fyrorna komemr att få turbo =). MVH Erik |
|
|
Då X3 och X5 omedelbart kunde accepteras som "riktiga" BMW så borde även 1-serien ha chans att bli accepterad i märkets innersta entusiastkretsar... Personligen tycker jag 1-serien ser kanonbra ut, det är nog en hyvens bil! Får se om det månde blir en 120i till hösten... |
|
hjulet |
Självklart kommer ettan att bli accepterad. Jag ser inte att det saknas några förutsätningar för detta.... Om två tre år är jag definitivt begagnat spekulant! Kristian Larsson: två Isettor är ju grymt, är det en vardagsbil(?) och en till banträffarna eller? :) |
|
Hjulet// Den som lever får se... *vissel, vissel* /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.