|
|
|
|---|---|
|
som lyser på min instrumentpanel på min e30 -86:a är ny på bmw så fattar typ noll hehe... den sitter brevid handbroms indikatorn och det är typ en rundboll med massa sträck runt...? varför lyser den? hoppas på svar snabbt vore bra ifall det är något som behöver bytas eller så! | |
|
Rundbollen med sträck runt är till för att indikera att bromsbeläggen fram börjar bli slut. Troligtvis är givaren ändå ur funktion så det har absolut ingen betydelse att den lyser. Beläggen kan du ju kolla själv. Ifall du irriterar dig på att det lyser: Givaren finns nere vid beläggen och från den går två trådar in mot motorn, om de inte redan är avklippta. Tyvärr minns jag inte om det skall vara ström genom dem eller inte för att få det att sluta lysa, men prova att koppla ihop dem respektive lösgör dem från varandra, och kolla samtidigt om lampan är släckt eller tänd. |
|
|
Slitagevarnare sitter vänster fram samt (om man har skivbromsar bak) höger bak. 323i hade skivbromsar även bak, så det finns på din. Lampan tänds om en eller flera slitagevarnare är utlöst, saknas, eller om det är brott på kabeln. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej tackar för hjälpen var snabba ryck! den lyser bara ibland så det är väll ingen fara med det då... |
|
|
Tjena! Ryck ur lampan så har man löst det irritationsmomentet. M3 E30, WORTH WAITING FOR! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.