|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Smiley© |
Tackar för länken, den var intressant att läsa :-) Om man inte byter utväxlingen i slutväxeln så verkar växlarna blir korta med en 6-växlad låda. Eller har jag fel där? hm Frågan är om man vinner så mycket i acc när man måste peta i en växel extra om man tänker på 0-200 tider? /Thomas |
|
Alla synkringar är ok och lådan har rullat 16900 mil i en väl servad och dockumenterad M5 -93. Den 6-vxl lådan är inte klenare den är tätare mellan utväxlingarn. Att -95an har en anna utväxling i diffen är för att ge bilen högre toppfart med bibehållet acceleration. Men med en 6-vxl och -93 diff så accelererar bilen enormt mycket fortare men med -93 toppfart. Orginal utan chipp gör M5 -93 =282 km/h vid 7000 rpm M5 -95 =310 km/h vid 7000 rpm Valle |
|
|
Hello... 6vxl lådan är aningen klenare pga. något smalare drev innuti. Att -95an har en annan utväxling i diffen är för att ge bilen bättre bränsleförbrukning/åkomfort med bibehållen acceleration. Storebror Kilander |
|
|
Olika sätt att se på samma sak. Hadde jag brytt mig om bensinförbrukningen hade jag köpt en Nissan Micra diesel. Men vad/vem säger att det är klenare drev i en 6-vxl låda än 5-vxl. Skit samma min M går betydligt rappare och jämnare med 6-tandpetaren. Valle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.