|
|
|
|---|---|
|
Ja , som rubriken lyder så hade jag tänkt försöka få ner en stressfläkt i beemern , men jag har en hel del frågor som jag behöver svar på innan jag börjar . Bilen är en 325i e30 , dvs m20b25 . Hade tänkt ta ett grenrör från en tds och vända det . Har hört att det ska gå , men finns det nån som verkligen kan intyga att så är fallet ? Vilket agg är lämpligast att använda om jag vill ladda ungefär 0.5 - 0.8 bar ? Finns det nån sprut som räcker till som är enkelt och bra att använda ? Vilka kompförhållanden ska jag ha på ett ungefär ? Hade tänkt använda en trelagers packning och eventuellt o-ringa blocket . Är det tillräckligt ? Nåt speciellt som man behöver göra för att få det tätt ? Klarar lådan/lameller osv av det ? Klarar original soppa pumparna av att levera nog med sås ? Tack på hörhand . Och ja, jag har sökt :> | |
|
dom flesta turbo agggregat klarar av att ladda 0.5-0.8 bar! när du ska välja ett aggregat ska du inte gå efter hur mycket det klarar ladda utan hur mycket effekt det räcker til!! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
prova även sökfunktionen, detta ämne är det mest diskuterade ämnet på detta trimforum. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Tjena! Jag ska hjälpa shu! med detta turbo bygge. Ingen av oss har gjort detta förut så vi får se hur det går. Vi har nog lusläst hela trimforumet snart, iaf jag. Har fått svar på en del men tyvärr säger många helt olika saker på samma fråga. Så när man läst allt är man lite klokare men fortfarande lika förvirrad. Frågan som känns mest angelägen på är frågan me grenröret. Går de att ta tds grenröret från 324tds eller? En del säger att de inte går, andra säger att de går, en del säger att de går om man har en adapterplatta. Blir inte klok på alla svar. Nån som gör grenrör och till vilken kostnad? Tack på förhand och vi återkommer väl med resultat å grejjer :D |
|
| Kontakta t.ex. bäckis så fixar han ett grenrör åt dig! | |
|
trial and error, testa---> gör fel---> gör rätt, såvitt ja vet går det med 320 rör uppånervänt om man matchportar --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
gör en y-adapter från originalgrenrören till turbon.. enkelt, billigt och räcker långt.. tvivlar på att ett tds rör med allt jobb som det medför ger någon skillnad som märks.. going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
bmw-andreas säljer just såna rör som passar från original--> turbo TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Har bmw-andreas och kompany nån hemsida ? Sen återstår ett par frågor :> |
|
|
Lyfter tråden . Vet att det finns många som sitter och trycker på svaren på mina frågor . Så kom igen nu ! :D // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.