AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
607

520i Touring -97

li
1.959
liste
535i -89
Cosmosschwarz ELLER Schwarz II (vet inte säkert än), 15.000 mil, import -01, en ägare i Tyskland och en i Sverige, fullservad, garanterade mil, mycket fin både in- och utvändigt, ingen större utrustning - i princip bara taklucka, klima, stolsvärme, rails och telefon samt 16" originalfälgar med okej däck. Saknar alltså skinn, multiratt, navi/TV, PDC, automatlåda/Steptronic, Xenon och elstolar. Är relativt påkostad sedan importen med flera slitdelar och detaljer (såsom täckglas till strålkastare) bytta.

Vad är den värd?
Hej!

Svårt att bilen saknar multiratt/farthållare, vet inte värdet på dessa saker men jag gissar på ca. 70 000kr i fint, välvårdat skick.
Asc?
Fönsterhissar bak?

Liknande bil i tyskland, privat.
Med Läder, cd, elhissar, autoklima, stolsvärme, eftermonterad navi, tel,multiratt, C.lås mm. :

Länk

Ny bild 16april-
Länk
Touring är lättsåld i sverige så jag håller med Soki och gissar 70'-80'

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
li
1.959
liste
535i -89
Det var låga priser, måste jag säga. :) Bilen är tillverkad 9708 och uttagen 9801 och står hos en handlare. Är den verkligen inte värd mer än 70-80 alltså...?
Slutpris på privat marknad var det jag tänkte på... hos handlare får man nog räkna med 90' - 110' ... det kanske var lite lågt i första gissningen för att vara touring kan jag erkänna :)

, men många letar efter bilar med mer utrustning

Nu tänkte jag också privat.
Avsaknaden av multiratt och en del andra grejer gör att man får locka med ett bättre pris, dvs. sänkning.
Sedan så är ju E39an rätt kall i dagens läge, därav det låga priset, tyvärr. =(

Ny bild 16april-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.