|
|
|
|---|---|
|
jag har en 525i -89 och det är ett ganska hög ljud som kommer i från mitten av instrumentbrädan när man åker 100-120 och detta ljud går att dämpa lite men bara lite när man rör lite på alla reglage som finns och jag är helt säker på att det har med luftkontioneringen att göra och då undrar jag om det är någon annan här som har eller har haft samma problem och vet hur man ska lösa det??? BMW Extreme performance! M-power! | |
|
hej jag hade ett liknande problem på min 525:a-89 som jag hade ,ju kallare det var desto fortare hörde jag ljudet ,det försvann lite när jag hade igång torkarna.i allafall så rev jag nästan hela bilen innan jag hittade felet.Ta loss plastgallren som sitter under torkarna som sitter med några plastnitar där gallren slutar mot rutan ska det vara en tunn gummilist ,sätt dit en vanlig tätningslist så blir det säkert tyst det blev det på min. du måste köpa nya plastnitar för dom gå sönder |
|
|
jo jag hade bort dom och det satt ingen tätnings list där men det ska jag testa men det konstiga är att ljudet blir dovare när man grejar med spakarna till fläktsystemet??? BMW Extreme performance! M-power! |
|
| ja det hörs som det är vid fläkten men kan nästan garantera att det är det som är felet.ljudet kommer oregelbundet | |
| ja det blir väre om det blåser ute också men jag ska testa så fort jag får tid. tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.