AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
815

Äntligen skönt ljud igen

na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Fick tillslut klart min baslåda efter den blivit stående nästan färdig under låååångt tid.
Hade till för 3 veckor sedan en gammal liten sluten låda med ett halv-budget element (250watt) från mds i. Råkade visst skjuta sönder den med lite mycket bas i början på en låt.

Petade i förmiddags i min nya låda, 5:e ord. iso med 2 st 12" iofs även dessa lite halv-budget i (men klarar rätt mycket mer).
Var lite slit i att få ned lådan i bagaget, undrar varför man alltid ska göra allt så exakt som möjligt....
Blev riktigt skönt ljud i bilen nu, och riktig härlig djupbas i cupén utan det dära "karakteristiska" skallrandet som så många bilar med lite bas i kör omkring med.

Var bara tvungen att dela med mig lite :)
Inga bilder?? =0)
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
hehe... missade det under bygget så ...
blir nog tyvärr inga sånna ... :(
zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Hejsan
hur gjorde du för att få in basljudet i bilen?
Kapat upp hål någonstans eller liknande.

Sitter själv med en e28 med en 10" dls bas som spelar upp genom hatthyllan (2st 6x9" hål)
Men basen är lite lurig att få till, får spela så högt o då låter det inte vackert.

Tacksam för svar

/Micke
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Råkade väl bli lite sticksågsarbete o som föjd ett hål i baksätetplåten där basröret placeras... :)
Har dock inte slutmonterat lådan på plats då jag var intresserad att höra ljudet i bilen innan jag klädde den ...
Har för mig det finns rätt mycket skrivet om liknande i detta forum, nog bara att söka lite för att se hur folk har gjort
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.