|
|
|
|---|---|
|
Min motor gnisslar en aning när den står på tomgång, svårt att beskriva ljudet. Vad kan det vara? Mina teorier är: vattenpump eller generator. Tacksam för råd! MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 | |
|
Det gör min också, dock inte så mycket. Det har blivit värre nu när det har blivit kallt tycker jag. |
|
|
Jag tycker också det är värre nu när det är kallt. Jag provade nyss att ta bort fläktremmen och då försvann det nästan allt gnissel/slammer. Alltså är det vattenpump eller generator. Testade att rotera dessa förhand och märkte då lite gnissel från generatorn. Vattenpumpen var helt tyst. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
jo, det kan mycket väl vara den sk leuferwällen i generatorn som behöver smörjas upp. kan kan ju smörja lite försiktigt här och där kanske |
|
|
Leuferwällen??? Kan du förklara det? MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
Javisst! Jag har gjort sådana. Det är en axel, som har namnet Leuferwälle, med en längd på ca 500 mm. Det är den axel som är placerad i mitten och som allt sitter på. Har du repboken så kan du kolla på en genomskärning på generatorn. Där syns den tydligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.