|
|
|
|---|---|
@BeeMWe |
520 92a import 20000 mil Nån som har en liknande bil och kan säga vad han betalar? Hört att vissa fbolag inte försäkrar impbilar. |
|
Förbered dig på en rungringnings och prutningsfestival om du bor i eller i närheten av en större stad för att få en rimlig premie (och någon som vill försäkra din bil) Simon |
|
|
Trygg-Hansa kräver att dom själva ska få göra en besiktning av bilen om den varit i Sverige kortare tid än 3 år, dessutom kräver dom imobilaizer. När det gäller premien så ska det inte vara någon skillnad för import, säger dom själva. M-Maker |
|
|
Trygg-Hansa vägrade att försäkra min bil, pga att jag inte haft någon försäkring där innan....min fria tolkning är att det är en klubb för inbördes beundran....kanske har de ändrat de reglerna nu...detta var för ca 6 månader sedan.... Simon |
|
|
Simon_en: Länsförsäkringar hade samma regler när jag kollade för ett drygt år sen, dom kanske är med i samma klubb :) M-Maker |
|
@BeeMWe |
För att avsluta det hela, fick en helförsäkring hos Länförsäkringar för 3300 och d hade inga krav på märkta rutor etc. Den står på farsan, max 1000 mil året, landsbygd |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.