|
|
|
|---|---|
JonasB |
Ska byta luftfilter och funderar på ett sportluftfilter. Är det värt pengarna och vilket är då bäst? Jag är inte ute efter något frääänt ljud utan främst lite piggare bil, lägre bensinförukning och ett filter som kan sitta kvar några år. K&N leder för mig hittills. Stämmer det verkligen att det klarar 15 000 mil utan service? Jag har en 320 -93. MVH JonasB |
Jonny |
nej inte 15000mil men däremot 15000Km altså 1500mil |
| Ring BSR sportman. Dom har ett s.k optiflow. Då får du med en plåt som skärmar av för varmluften från motorn, och ett JR filter. Kostar om jag inte mins helt fel runt tusenlappen. | |
|
Vad jag såg fanns detta bara till 325/328, till 320 däremot fanns väll "kitet" alltså utan plåt!? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Vill ni veta vad enbart avskärmningsplåten kostar att köpa separat? Jag mailade och frågade men blev lite paff när svaret kom: "BSR: Pris avskärmningsplåt: 1125:- + frakt 111:- (finns endast svart). Mvh / BSR" Det innebär att filtret kostar runt 350:- eftersom hela paketet kostar ca 1500:-. Mycket märkligt! Det får nog bli till att göra ett eget avskärmningsskydd istället. Mvh Carsten |
|
JonasB |
Tack för svaren, men jag är väl mest intresserad av ett vanligt ersättningsfilter av sporttyp. Såg att JR på BSR kostade 450:- Ett K&N 620:- på Motornord. Finns andra alternativ? Vilket är mest prisvärt med tanke på mina krav? det vill säga att ljudet spelar mindre roll. Angående serviceintervallen på K&N läste jag helt enkelt lite galet. MVH JonasB |
|
Satsa på K&N! De är dyra men dokumenterat bäst när det gäller effektvinst (som ändå är marginell kan tilläggas). Mycket hög kvalitet dessutom. Ljudmässigt blir det oftast ingen skillnad alls när du har kvar luftburken. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Tycker att du skall välja K&N eller Pipercross. Det sistnämda har jag monterat i min 328:a, och det fungerar perfekt.Mer effekt på höga varv + normalt ljud.Bäst i test enligt Dalhems. Mitt kostade ca. 500:- Johan.S |
|
JonasB |
Det blev ett K&N och det känns faktiskt skillnad. Jag köpte det innan det inlägg "blacke" så jag hann aldrig kolla upp det där Pipercross. Skillnaden märks särskilt på att motorn reagrerar snabbare på gaspådrag. Förvisso var det gamla filtret rätt skitigt, men ändå. MVH JonasB |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.