|
|
|
|---|---|
|
Holder på med prosjekt byte av motor i min E30 till M50B25 och tittar lite etter nåt bra att sitta i. Nån som vet om E36 stolar passar eller kan anpassas till en E30? BMW For Life | |
|
borde inte vara några större problem, ta e30'ins underrede och svetsa på e36 stolarna! MVH Johan K |
|
|
Jag har precis gjort detta i min bil. Eftersom jag inte ville förstöra mina orginalstolar, samt att jag inte förstår hur man ska kunna behålla alla inställningsmöjligheter på e36 stolarna om man byter underredet på dem, så modifierade jag e36 stolarnas underrede istället. Det var riktigt tidsödande kan jag säga. Man vill ju göra ett fint arbete också, så att man inte blir stoppad i onödan av besikningspersonalen på bilprovningen. Du får nog modda luftutblåsen i golvet under stolarna också för annars tar de i underredet, iaf för mig. E36 stolarna underreda (fästpunkterna) måste kortas 25 mm på bredden, 45 mm i längsled och sedan parallellförflyttas 20-30 mm ut från centrum av E30 karossen. Annars tar stolen i kardantunneln/mittkosolen. Ska tillägga att det var e36 sporttyg stolar från 93 jag satte i min bil. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Hur mycke fikk du betala för dom stolerna? Finns det nåt annat bra ställe å hitta stolar på? BMW For Life |
|
|
Jag hittade dem på Powerbörsen. Komplett med baksäte i bra skick för 1000:- Ett riktigt fynd. Du får nog hålla ögonen öppna, eller lägg in en köpes annons... Kolla på blocket.se och andra prylmarknader också. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Jag sökte lite rund her och der och hittade svarta skinnstolar fram för 1000 spenn som jag jobbar med nu. Skall forsöka et bra tips jag hittade på nätet. Skall berätta sän hur det gikk :). Och så blir det en M50B25 motor lite senare i år oxo, vilket jag ser fram emot. | |
|
Man kan ju göra det enkelt för sig med hjälp av ett par adapterplattor annars. Finns beskrivet hur man gör här: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| JA det var just den länken jag har tittat på. Sen tänkte jag kanskje svetsa dit nye fästen, kapa bort dom gamla och svetsa på. Hur kan det bli? Med tanke på styrke i fästet, blir inte sämre? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.