|
|
|
|---|---|
|
Gäller en bil i bra bruksskick (ingen rost hög) där allt funkar... Hur mycket ska man betala för de 4 cyl modellerna resp 6 cyl modellerna som har rullat mellan 15000 och 20000 mil? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! | |
Aldric |
15-30k :- "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
316i/318i: 25-30 000:- 320i/318iS: 30-40 000:- 325i: 40-45 000:- Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med Kalle. Mr C |
|
|
Oki Tackar för hjälpen! En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
De e ju så olika beroendes på skick och utrustning.. Går egentligen inte sätta gränser på vad en bil är värd eller inte rakt av. |
|
|
45 K tycker jag låter lite för en 325. Det är cirka 35 papp under vad jag köpte min bil för. Ska vara en i väldigt dåligt skick och många mil då. ///Foppa |
|
|
Coupe/sedan/compact spelar också roll men jag tror Kalles priser är ganska vettiga om de första årsmodellerna tas som exemplen. Vanos och coupemodellerna är vanligtvis mer eftertraktade. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kalles priser låter helt rimliga i mina öron. Sen är det klart att t ex en fullutrustad 325 -94 kostar lite mer än en snikutrustad -91:a. 80 000:- hade jag definitivt inte betalat för E36 325i, såvida den den inte var i nästintill nyskick. Man får ha i åtanke att dessa bilarna trots allt är 10 år gamla eller mer. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Det är klart att en fin 93a coupe med skinn, m optik, lågt miltal och dokumentation kostar mer än 45.000.-. Det är ju en viss skillnad på en sådan och en sunkig 91a sedan utan dokumentation. Kanske kan 55.000-60.000.- vara rimligt för en sådan idag? Mr C |
|
|
Ja, det är det om någon är villig att betala det. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Har varit och synat ett par 325'or innan jag köpte mig snigeln, det var 91-95'or med gemensamt att ingen kostade över 70' Kollade ex. på en 94'a för 55.000. Import och inte i "toppskick" men utan defekter och allmänt bra bevarad. Mätaren stod på 14.000 - men det ska man ju inte lägga någon större vikt vid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.