|
|
|
|---|---|
| Ska åka o kolla på en bil imorn. Skulle va bra att veta.. | |
| Kör in i ett garage. | |
| inte så lätt o hitta ett garage med 20C+ | |
|
Behöver inte vara 20+. Jag har för mig att AC'n går igång från 5+. Bor du vid riksgränsen...;) |
|
|
jamen, alltså hur vet man att det funkar som det ska, den kanske startar, men hur vet man att det är kall luft från ac:n och inte utifrån.. tilläggas skall att det är klimaautomatik och den går väl bara ställa ner till 16C+ har jag för mig. |
|
|
Slöarton: Om det är en BMW du skall kolla på med klima så skall du trycka på "snöflingan" på kliman. Därefter brukar motorvarvet hoppa till vid tomgång när kompressorn startar. Om AC:n kyler som den skall så skall kalluften vid ventilationsgallren vara kring 3-4grader, dvs det skall kännas riktigt kallt om man lägger fingrarna på gallret. Vanlig kallluft känns mer "pissljummen" vid jämförelse :) Du kommer märka om den funkar eller ej... Även om kliman bara går ned till 16-grader så skall det komma riktigt kall luft om 16-grader ställs in och snöflingan är aktiverad. Kliman fungerar genom att växelvis pumpa ut iskall/varm luft för att tempererat klimat skall uppstå i kupen. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.