|
|
|
|---|---|
|
Min bil har tidigare slitit något mera på höger framdäck på yttersidan. Har gjort en hjulinställning och bytt till nya hjul. Bilen styr åt höger och det ökar i högre hastigheter. Däcken slits normalt och ratten är centrerad när bilen går rakt. Kan det bero på inställning av servotronic som skall göras i samband med hjulinställning eller något annat? Någon som har erfarenheter av detta? /Thomas | |
| Det är inte så enkelt att uppkomsten beror på att vägen oftast är doserad åt höger för dränering? | |
|
Har tänkt samma tanke, men jag har kört "på fel sida" för att testa och den drar fortfarande åt höger. Skulle den teorin ha stämmt borde den dragit åt vänster. /Thomas |
|
|
tycker mig ha liknande problem, jag tror det beror på just servotronic, har kört flera e39 utan servotronic, o detta e min första med servotronic, och bilen har fått hjulinställning o ratten är rak när man kör raka helt plana sträckor, men så fort vägen blir ojämn, lutar osv så får man ofta parera med ratten. något ja inte märkte med bilarna utan servotronic. så det känns som att servotronicen e mer känslig vid sneda vägar osv. o gör så att man tror att ratten e sned. va tror ni? andra teorier? /arre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.