|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att montera en E34 Sportavgas på en E39:a Mest ur ekonomisk perspektiv. Är det möjligt eller ej! Är mitt orginal system rostfritt eller inte? Synkpunker vore trevlig att läsa! | |
zansibal |
Vad hittar du detta avgassystem, och hur mycker kostar det? >> BMW = Beste Motoren im Welt << |
|
Möjligt - Ja. Ekonomiskt försvarbart/smart - Nej! Avgassystemet på E34 är helt annorlunda utformat än det på E39. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går inte att fästa en magnet på avgassysmetet så då förutsätter man att det är rostfritt. Att modifiera avgaset för mycket är att bita sig i baken, BMW har lagt ned åtskilliga modifieringar för att få bort resonans och vibrationer i avgaset, vilket kan göra bilen outhärdlig att åka i om man modifierar för mycket, så nått eget hopkok rekomenderas inte. supersprint funkar bra om man bara byter bakre dämparen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag förstår dig Hasso men vart ska jag hitta 8000 kr. Jag har inga funderingar på att sitta o spela bingolotto. Jag har en bil med unikt fint lack och fina fälgar men det saknas lite härligt ljud. Har du något annat tips! (billigt) |
|
|
LO528, Satsa på ett Simons sportsystem. Kostar 3125:- till din bil. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Hade Simons på min förra E39 och det var helt OK. Tyvärr har de inte alltid dom i lager och har man otur så kan det dröja bra länge innan de tillverkar flera. Det finns 2 modeller av slutrören på Simons till E39. Ett snyggt och ett mindre snyggt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.