|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vilka följder kan bli om vatten pummpen stannar och man kör endå . Har en polare som har kört minst 2 mil med trasig vettenpump och temp. mätaren var i rött hela tiden. Och sedan gick en slang till kylaren sönder. Nu undrar jag om hela motorn kan vara skadad ??? För det är inget som kyller oljan då om inte vattenpumen funkar eller ?? Tack för svar | |
|
skämtar du eller?? 1min med tempen på rött och det kan vara kört.. |
|
|
Hmm, joodu... lät kosta att renovera den motorn om han har haft otur! För att fylla på denna inlägg så måste jag tillägga att min vattenpump böts idag IGEN! 2:a vatten pumpen inom 1månad! ANDRA NYA DESSUTOM! Hur i #¤&/(# kan det komma sig att pumpen kan börja läcka som ett såll efter 1500km! Den började läcka precis vid avluftningsventilen eller vad den heter! Nu sitter det nytt på iallafall, Men vill gärna veta då om det kan vara nåt som bidrar till att den går sönder! Haringen lust att köpa en pump som inte går på garantin då det är fel på min motor! Tacksam för svar! / M |
|
TobbeBMW |
När pumpen gick sönder på min så var det ett nödfall (långt hemifrån) Jag kunde iaf köra utan problem (med självcirkulation på vattnet) i de 6 milen hem, jag gjorde så att jag skruvade av avluftningskruven, då pös en hel del ånga upp därigenom, men tempmätaren på bilen gick aldrig över kl 12. Fick visserligen stanna varje mil och fylla på vatten, men hem kom jag och inga skador fick motorn heller. |
|
en sak som kan bidra till försnabb förslitning av v-pumpen är om remmen är för hårt spänd... /mvh jocke |
|
stefannorr |
Slim_m> Bytte du termostat o termostathus samtidigt,påstås att 80% av alla termostathus läcker om man ej byter den samtidigt me v pumpen |
|
Det är ju automatisk remsträckare på M50. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.