|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur garantin gäller och vad den gäller. Min e-39 01a har fått rostblemmor på insidan av båda framdörrarna.märkligt nog inte på kanterna utan mitt på sidorna.Tycker att detta är underligt. | |
|
Åk till BMW och visa upp så får du troligtvis nya dörrar. De brukar vara ganska lätta att ha att göra med så länge man har garanti kvar på bilen. Rostskyddsgarantin gäller i 6 år. För övrigt tycker jag att det är stor skandal att så nya dyra bilar rostar... /Micke |
|
|
micke Jag blir inte förvånad längre att E39 rostar, fast bilar är 3 år gamla, men det är skamligt anser jag. I USA har man infört en extra garanti mot rost samt "nybilsgaranti" Amerikanarna gör lite mer väsen av sig och det tvingade BMW USA att man fick en Goodwill garanti på bilar som har löpt ut på garantin. Minns inte hur länge denna garanti var på, men det var något extra år eller 2 utöver alla andra garantier. |
|
| Skall åka in med bilen troligtvis på fredag, för en koll konstigt att det inte uppmärksammats vid servic av bilen. det syns ganska väl och kontroll av rost på kaross och underrede ingår väl i inspektion 1 eller 2 har jag för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.