|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick en 2:a på besikningen (styrarm glapp lagring) Men de måste skrivit fel!!!! Det är glapp i pitmanarmen!!!!!!!!! Är det någon som bytt denna själv ????? Måste du byta hela pitmanarmen eller är det ett lager/busning Hur får jag bort armen?????? Är tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!!!!! | |
|
Pris hade varit roligt oxå |
|
|
Det korrekta namnet för "pitmanarmen" är enligt nomenklaturen styrarm. Det går bra att bara byta lagringen, någon hundring kanske...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
OK Tack så mycket för hjälpen |
|
|
Här har du lite prisuppgifter: Länk Mvh Jögge |
|
|
Här är förhoppningsvis mer exakta uppgifter: Länk Mvh Jögge |
|
|
Tack grabbar Men jag fattar inte hur själva busningen ser ut!!!!!! Vad är det för skillnad på hjälpstyrarm och styrarm Hur får jag bort pitmanarmen från själva staget som går upp i styrsnäckan?????? |
|
|
OK såg jesperados inlägg hjälpstyrarmen är motsvarigheten på höger sida... |
|
|
OK nu till nästa fråga?!!!! Är det någon som bytt denna lagring som kan hjälpa mig????? TAck på förhand |
|
|
Tycker det serut som man ska få ta bort styrsnäckan mm |
|
|
Är det verkligen styrarmen och inte hjälpstyrarmen som glappar? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Japp det är styrarmen som sitter typ under styrsnäckan (vänster sida) som glappar!!!! Så här står det på besikningspappret : vänster styrarm glapp lagring Hjälpstyrarmen sitter på högersida mycket synligt med 1dec lång gummi busning' Och jag ser ju att det glappar mycket från pitmanarmen/styrarmen Det ser ut som det sitter 1cm tjock busning med ett lager i men jag är inte 100 på det. Men är värkligen pitmanarm & styrarm samma???? |
|
|
Ja, pitmanarm och styrarm är samma. Jag förutsatte att det var hjälpstyrarmen som glappade, det är mycket vanligt. Styrarmen är betydligt mer ovanligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ibler arm:hjälpstyrarm pitman arm:styrarm Jag fattar inte hur jag ska få bort styarmen för att byta det lagret som sitter under styrarmen!!!!!!! (slutar väl med att man får riva hela framvagnen) =( ä less på bilar nu!!!!! Jesperado Det är mest glapp upp och ner men även lite i sidled !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.