AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.147

M40 + avgassystem

Satte på ett simmons "sportavgassystem" på min 318 för några månader sen o förväntade mig iaf liiite bättre ljud i motorn än innan.. Ok det blev liiite bättre effekt, men motorljudet är fortfarande lika klent.. Nån som också blivit lika besviken o framför allt nån som vet hur man får lite grövre motorljud i en 318? Säg helst inte att jag ska köpa ett sprint eller dyl sportavgas för det har jag inte cash till...

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag har släng på en liten runt 2½" dämpare från simons o de låter allt klart mycke mer än orginal.
Vad har du då?

Min bil: Länk
/Daniel
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
om du vill ha lite mer motor ljud också så borde du montera ett öppet konsikt luftfilter också...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
sp
41
spiidi
318i -88
har öppet filter från micro på min 318 -88

vrålar och hostar jävligt mycke mer än original filterbox!! :)
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Går det att få grövre motorljud i en 318? Köp en 325 så blir du nog nöjd =)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
jag kan säga att katten själv en jäkla massa ljud...

jag kör 2" men en ERNST burk md dubbla 2,5" ut och det låter helt underbart... kan jämföras med ljudet från en WRC bil....

Det du kan köra om det är en kammar burk är att öppna den och rensa den på ull.. finns det ingen ull så sätter du vinkelslipen genom kammrana... GFjorde det häromdagen på en kompis 318IS-90 med M42 låter helgött... Inget volvo 240 sound alls..

---
Min E30: Länk

/Chrille
Jonsson: OK.. Nej, men asså, det låter bara typ "klent" om du fattar vad jag menar...

vevaxel: Har inte pengar o byta upp mig till en 325:a ska ut o resa så jag knegar som faan för att få pengar till det :-)

spiidi: Hur har du monterat det då?? För jag skulle skaffat det, men så sitter ju hela härlighten elektronik ovanpå luftboxen så då sa "kunniga" på området att det inte gick.. Hur gjorde du??

deejaywasp: Du menar att man bara "delar" på burken o plockar ut ullen i burken alternativt slipar i den?? Finns det inte risk att det blir vad ska man säga.. ihåligt som fasen då??

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
ro
106
robbe
325i e36
Hej

Jag har 2,5 tums rör med 3 tums ljuddämpare på min bil.

Låter kanonbra.

MVH
R
Har 2,5 tums fram till första dämparen, resten är 3 tum.
Den vrålar något så grymt gött.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.