AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.170

BMW handlare i Halmstad.

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Är Motus bil auktoriserad BMW handlare nu när dom har fått en ny stor lokal eller? Har hört att dom skulle vara det, men är osäker.
K
33
K E M S
535iA-99
Det är dom inte.

mvh
Magnus
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Vem kan det då vara som skall bli det? det skulle i alla fall komma nån i år sas det.
K
33
K E M S
535iA-99
Bent Bil AB.

Jo det är sant!

mvh
Magnus
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Jaha, en saab handlare. Där ser man.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Vet att Bendt har förhandlat med BMW men vad jag har hört så har dom dragit sig ur, blev tydligen för dyrt. Men det går ju så mycket rykten så man vet ju inte riktigt vad man ska lita på. Vi får väl se vad som händer...

/Erik - BMW CS #05162
"My car got the famous deeptone"
Sp
21
Spave
325IM -90
mmm... vad trevligt, lite halmstad folk...??
Hoppas vi slipper gå till Bent Bil för att handla BMW...

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Fredrik M: Du kan ju alltid ta bilen dit? ;)

Är Bent/Bendt Bil en handlare med dåligt rykte? Lunds Bil i Varberg sålde ju tidigare enbart Citroën men började 1998/1999 även sälja BMW. Vad jag förstått så har detta enbart varit positivt för dem, försäljningen går lysande.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Bendt bil har väl inget dåligt rykte, men säljarna ger jag inte mycket för. De kan nästan ingenting om sina produkter, sånt tycker jag verkligen illa om. Visserligen inte säkert att samma personer som säljer SAAB/Opel skulle sälja BMW.

Låt då hellre Halmstad Bilcity(Mitsubishi), eller Motus Bil(Citroen) sälja BMW, där finns det åtminstonde trevliga och tillmötesgående/kunniga säljare. Bilcity säljer nog fler BMW's än Mitsubishi's redan idag, då de importerar en hel del bilar.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Stor annons i Hallandsposten i dag (2004-08-14). Bendt Bil ska ta över försäljningen av BMW.

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Tycker det är bra att Bendt får ta över BMW försäljningen i Halmstad, seriösa och trevliga försäljare.

Halmstad Bilcity och Motus ger jag inte mycket för, alldeles för mycket importlik som står och lutar sig mot varandra i hallen hos dem, dock har Motus säljare skärpt sig på senare tid...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
tryggve: När det gäller Halmstad Bilcity kan jag hålla med dig men när det gäller Motus tycker jag nog att man kan kalla dom seriösa. Eftersom jag känner en person som arbetar som mekaniker på Rigo så frågade jag honom för ca: ett år sedan angående bilar hos Motus och han berättade att Motus alltid lämnar dit sina importerade bilar för genomgång/kontroll. Hur dom gör i dag vet jag inte.

När det gäller Bendt Bil så har jag ingen erfarenhet av dom.

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hmm, då kanske man får ändra uppfattning om Motus, dock ser vissa av deras bilar lite taskiga ut för det miltalet som de påstås ha gått.

Kul är det i alla fall att vi får en BMW ÅF till Halmstad igen.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ni har väl läst om stackarn som köpte en 320i med 170 hästar av Motus där det visade sig att den bara hade 150 hk? Uselt av Motus och tvärneka någon form av ursäkt eller kompensation för det.

Länk

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
andreas_lofgren: När det gäller bilköpet där "stackarn" råkade ut för "fel motor" så är det ju en diskussion där ord står mot ord. Det är mycket svårt att ta parti för någon när det inte finns konkreta bevis för någon part utan bara deras egen historia.

Jag vill inte på något sätt skönmåla Motus Bil utan har bara frågat min vän om deras bilar. Det är vad jag vet. På samma sätt kan jag inte heller ta "stackarn som blev lurad" under beskydd och säga att han har haft rätt.

Har man bevis för något så ska man lägga fram dom och peka på vad som har hänt. Att klaga på ett forum ger inte något som helst belägg för att man blivit "blåst". "Stackarn" kanske har varit ute och festat en kväll och haft en dispyt med någon på Motus och då ser han detta forum som en möjlighet att hämnas. Vad vet jag??

Därmed inte sagt att "stackarn" ljuger. Men några bevis finns ju inte att han blivit lurad. Eller??

Helga
Jag har väldigt svårt för att Opel och BMW skall vara under samma tak.
Saab och BMW kan tänkas om det kniper men när vissa Saab säljare inte kan sina egna bilars motorer/hkr/vrid osv så undrar man......

Helga
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
"Stackarn" var ett olyckligt ordval men onekligen har killen inte fått det han ansett sig betalat för vilket är allvarligt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
st
77
stejak
320d touring -0
Varning:

Motus Bil i Halmstad är svartlistad hos konsumentverket efter att inte följt deras rekommendationer efter ett fall där dom sålde en begagnad bil.

Pefan
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
stejak: Kommer inte ihåg om dom blev svartlistade eller inte men det var ett jäkla liv om saken i alla fall. När sedan lokala tidningen Hallandsposten dök upp så gjorde Motus en helomvändning och ville gärna göra rätt för sig. Skitdåligt.

Jag trodde att det var ett seriöst företag men har omvärderat mina tankar helt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.