AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
833

Nämen, AC´n ramlade igång

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej.

Hände en kul sak idag när jag var ute å puttrade i vinkeltolvan(låter så bra det där). Har inte haft nån kyla alls. Kan bero på att jag haft värmeventilerna urkopplad en längre tid. Kopplade i dom härromdan för å se om de vart varma, vilket dom inte vart. Körde inte förrän idag å se på F*N, jag började frysa.

Äntligen nå som går som jag vill. Har även sett till att ladda batteriet absolut fullt. Köpte en ctech-laddare som är toppen. kanske fick rätt spänning mycke att hända i bilen. EML-felen försvann med.

Hej hopp, nu ska jag ut å frysa(man borde ju ha fått nog av det iof).
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Hmm, har samma problem fast omvänt... Har ingen eller väldigt dålig värme. Har haft isär värmeventilerna och rengjort två ggr. Det blev lite bättre. Första gången var där en jävla sörja, bilen hade varit avställd länge innan jag köpte den.

Kan det vara så att värmeventilerna har någon inverkan på ACn också, för min startar inte över huvudtaget (max kyla alltså).

Det här låter ju inget bra men ni förstår nog...

Iwarsson
Vet inte om det är likadant på dom äldre, men på E38 ligger det (om jag kommer ihåg rätt) ett villkor i styrlogiken som säger att det måste vara minst 15,5 plusgrader på utetempen för att "maxknappen" ska funka, är det kallare händer det nada när man trycker.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Nej, tror inte att det det är likadant på e32an. Min AC i 735an hoppar gladeligen igång när som helst. Har iofs inte provat vid 0 grader och neråt. Men det ska ju vara bra att köra igång dem då och då även på vintern, så att det inte uppstår fel.

Jag har ju dålig värme och behöver troligen byta båda ventilerna, det finns spänning fram. Kan det även påverka så att inte ACn startar? Dvs, det där klonket som brukar vara när kompressorn startar finns inte, och det blir inte kallare än vad utetempraturen är.

Iwarsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.