|
|
|
|---|---|
|
Hej Min bil sliter mycket däck när jag har på sommardäcken (225-40 17"). Hur kan jag göra för att få däcken rakare så den int äter så mycket däck. Räker det med att sätta ditt en justerbara krängningshämmare eller måste man har mycket med saker för att rätta ut dom så cambervinken nästan blir 0. Jag har en 316i Compact som är sänkt på en BMW verkstad. Den är sänkt mycket fram och med sport fjädrar back. | |
|
Kolla först att alla bussningar är ok samt eventuellt en fyrhjulsmätning. Tror att det finns excentriska bussningar som kan hjälpa. Vet dock inte var de finns att få tag på. Kanske vet någon annan här på forumet? |
|
|
Gör en hjulinställning. Kan göras på de flesta däckverkstäder. Kostar några hundra... Då kan de ändra toe in/out inställningarna så det inte sliter lika mycket däck. Tyvärr kan man allt som oftast inte ändra cambervinklarna på bilen vilket gör att den fortfarande kommer slita rätt mycket däck :-( Men det gör lite skillnad... (Antar att dina däck är snedslitna) En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
| Det finns ingenting att göra, utom att gasa och le när vägen svänger. Excentriska bussningar finns på www.nfs.nu för 990kr ha det så kul. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.