AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
765

Vad kallas följande oljebehållare?

Hej!
Jag har lite problem med mitt bromssystem och tittar lite olika delar i mitt motorutrymme.
Om ni tittar på följande länk, ni ser den burken som har oranga klisterlappar på sig? Det är en oljebehållare som är fylld av bromsolja då trycket är upp-pumpat.
Vad kallas behållaren och vad har man den till?
(Talade med reservdelar idag och de kunde inte identifiera var den kommer från, iaf inte från en 3-serie, någon som känner igen den? Kanske från 540 el. liknande?)

Länk

Mvh
Marcus
Ursäkta problemen, verkar som om Tripod inte gillar att man länkar direkt till bilder där... så ifall ni skulle kopiera följande adress och klistra in i era browserfönster så skall det fungera!

marcus.hjortzen.tripod.com/B8/what.jpg

Mvh
Marcus
Ah, det verkar inte vara så många som känner igen den.
Skönt, då är man i alla fall inte ensam :)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vet tyvärr inte heller riktigt vad det är, pröva att posta frågan på Länk

Mvh
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Det är oljefiltret. och av kanistertyp.

/Erik
Bromsoljefiltret menar du?
Finns det sådana? (en ärlig fråga, jag kände inte till det)
I vart fall så innehåller den bromsolja (har lyft på locket och kollat/luktat)

/M
in
438
inkognito
E34 535-92
det är inte en servoolje behållare då?

/Stefan K
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Behållaren är för styr- och bromsservohydraliken, den ska inte innehålla inte bromsvätska utan LHM eller ATF olja och är en del i systemet för hydraliken.

Bilden är nog från en E38/E39

///Magnus
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Korrigering: Den ska inte innehålla bromsvätska utan hydral olja av typen LHM el. ATF.

Är bilden från din egen bil kanske eller?

Vad är problemet med din bil?

///Magnus
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Om du menar den behållaren med orangea klistermärken på så är det till hydralsystemet. Den ska då innehålla pentosinolja av antigen 7,1 eller 11s (står på locket) Jag trodde du mena behållaren framför den det är oljefiltret

Jag provkörde en volvo....
Visst är det en bild från min egen bil :)
Problemet jag har är att själv gummihatten som håller fast locket på behållaren vi talar om läcker luft och jag misstänker att den inte skall göra det. Därför undrade jag lite vad den är till för.

Tar man trampar på bromsen som pyser det nämligen ut luft ur nämnda behållar-hatt, men det kanske det skall göra?

Tackar för svaren! :)

/Marcus
Hmm, läste just igenom mitt tidigare inlägg, ber hemskt mycket om ursäkt för språket, tror inte att mina fingrar har vaknat riktigt än! (minusgrader här i morse när jag åkte till jobbet!)

/M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.