|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon minsta bredd på en parkeringsplats som gäller ? Någon som känner till detta ? /Chriss | |
|
Hemma på egen tomt, på gatan, privat parkeringsplats, handikapplats eller vad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Vad det gäller parkeringsplatser så tycker jag att man ska införa den utmärkta trenden som finns i USA. Där har man ett litet målat mellanrum mellan rutorna som gör att man aldrig behöver få ena, eller båda, dörrarna bucklade av andra dörrar. Dvs det finns alltid gott om plats att öppna dörrarna utan att riskera ngt. =) | |
|
Little Goddess: Detta finns faktiskt även i Sverige, åtminstone på parkeringen utanför Coop Forum i Bromma i västra Stockholm! Skulle gärna se det på fler ställen. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Även Wessels (Coop Forum) Jägersro Malmö har detta! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Då lägger jag genast in om att det ska införas även i de småländska skogarna! =) Vill inte ha fler bucklor! Och det hjälper inte att parkera "repfritt" för det kommer alltid någon annan och ställer sig lite för nära. =( |
|
| Kan tillägga att det även finns på Coop Forum i Borås ;) | |
| Nu vet jag många ställen där jag kan parkera lycklig! =) | |
|
Varför snackar ni bredd?? När jag använder min riktiga bil finns det helt enkelt ingen ruta som är lång nog!!!!!!!!! (Kanske en buss ruta men jag har ju en personbil) Ha ha american fullsize rules. |
|
hjulet |
en normal p-ruta är 5 X 2.5m... |
|
...hrmm fler som har börjat inse att P-plats rutorna inte växer i samma takt som storleken på våra nyare fordon... Storleksmässigt menar jag.... T.o.m en "liten" riskokare är ju idag som en mellan klass för 10 år sedan.... Och kolla in nya golfen...fortfarande samma storleksklass, men den har nog vuxit en hel del på de yttre måtten... Större rutor tack..!!!! kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
| P-rutor med målat mellanrum finns även på Coop Forum i Uppsala. Många exempel från just Coop Forum i denna tråd. Kanske något för andra stormarknader att ta efter. | |
| Just därför handlar man oftare på Coop! Finns i Coop Södertälje också! | |
| Det är sent men jag vågar mig på att påstå att det finns hos Coop Rotebro och Coop Arninge också... Rätta mig om jag har fel! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.