AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
587

ACC bekymmer

Hej !

Var ute en sväng i gassande vårsol idag och tyckte inte att klimatanläggningen fungerade som den skulle. Det tog väldigt lång tid innan det blev någorlunda kallt i luftinsläppen och riktigt kallt tycker jag inte att det blev. Normalt sett så brukar ju fläkten gå för fullt efter en liten stund (när kylan kommit igång) för att snabbt få ner tempen. Den här gången låg fläkten ganska stadigt på 5-6 "prickar" på displayen. Kan det vara så att man måste kolla nivån på kylmediet ? Eller någon som har annan (dyrare ) erfarenhet ?

Nysse
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har du tryckt igång kompressorn (snöflingan) !? :))

Allvarligt,
Vad händer när du ställer ner till lägsta på Autoläge eller var det just det du gjorde ?
Jag kör alltid med kompresorn på, även på vintern. Det innebär ju normalt mindre imma på rutorna då luften blir torrare. Har märkt på senare tid att jag får just imma ganska lätt på framrutan vid fuktig väderlek. Jag ställde ner kliman till 16 grader, vilket är lägsta temperatur, om det var det Du menade och märkte ingen större skillnad mot om den, som normalt, står på 20 grader.

Nysse
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter ju lite märkligt.
Kör precis som du med kliman på året om, lite lite fukt kan komma upp precis när man startar men det försvinner omgående. Och en dag som denna kan man definitivt känna att kliman kyler!
Du kanske borde provtrycka den ?
Får nog göra det. Det är ändå dags för oljeservice alldeles strax, så jag får väl kolla ACC:n i samband med detta. Tack För Dina synpunkter Anders.

Nysse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.