AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.099

Hur installerar man Open Airfilter

no
2
noix
325i -92
Hej jag hare en BMW 325 (e36) Ska installera open air filter men upptäckte att det sitter troligtvis en luft givare av något slag i luft filts buken. Men inga open air filter jag kollat på har ett fäste för den. Vad skall man göra ???

Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Har också en 325 E36. Har satt ett "KN DIRECT FILTER KIT" från MOTORNORD på min kärra. Där finns alla detaljer och även uttag i filtret för denna "givare, luftvärmare" Köp det så blir det kanon, följer även med friskluftintag.

Visa användare
9
sempernova
AC Snitzer - 90
318is - 90
1600 - 73
Det har varit mycket snack om ” open-air ” filters förmåga att rena insugningsluften ! Har själv provat olika textilfilter och varit lite tveksam till funktionen - OM dom verkligen klarar av att rena insugningsluften - inte så bra att suga in massa smuts i motorn. SP ( Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut ) har testat olika " cotton filter " vad gäller partikelrening och luftgenomsläpp ! Bestämde mig direkt för att montera in det filter som särklassigt kom ut bäst i testet Lintec Red Line Twisted, lämplig adapter och instruktioner finns Lintec hemsida. Ett långt och maffigt konfilter som är twistat med karbontopp. Leder in kalluften med slang rätt in i toppen på filtret och får ett mycket skönt ljud samt märker ett generellt bättre drag, för att mellan 4 - 6.000 rpm ge ett enormt skönt och insugningsljud. Motorn andas klart bättre och får den luft den behöver. Suveränt - tycker jag och delar gärna med mig av den positiva erfarenheten, samtidigt som jag - för första gången - känner mig trygg att motorn bara matas med ren luft.

The Wolf
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
du skall söka på avdelningen "trimmning"
där har detta tagits upp oräkenliga gånger.

mvh
Visa användare
9
sempernova
AC Snitzer - 90
318is - 90
1600 - 73
Enklast går du in på www.lintec.nu där finns allt om rätt adapter, installation mm.

The Wolf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.