|
|
|
|---|---|
|
Hej jag hare en BMW 325 (e36) Ska installera open air filter men upptäckte att det sitter troligtvis en luft givare av något slag i luft filts buken. Men inga open air filter jag kollat på har ett fäste för den. Vad skall man göra ??? | |
|
Har också en 325 E36. Har satt ett "KN DIRECT FILTER KIT" från MOTORNORD på min kärra. Där finns alla detaljer och även uttag i filtret för denna "givare, luftvärmare" Köp det så blir det kanon, följer även med friskluftintag. |
|
|
Det har varit mycket snack om ” open-air ” filters förmåga att rena insugningsluften ! Har själv provat olika textilfilter och varit lite tveksam till funktionen - OM dom verkligen klarar av att rena insugningsluften - inte så bra att suga in massa smuts i motorn. SP ( Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut ) har testat olika " cotton filter " vad gäller partikelrening och luftgenomsläpp ! Bestämde mig direkt för att montera in det filter som särklassigt kom ut bäst i testet Lintec Red Line Twisted, lämplig adapter och instruktioner finns Lintec hemsida. Ett långt och maffigt konfilter som är twistat med karbontopp. Leder in kalluften med slang rätt in i toppen på filtret och får ett mycket skönt ljud samt märker ett generellt bättre drag, för att mellan 4 - 6.000 rpm ge ett enormt skönt och insugningsljud. Motorn andas klart bättre och får den luft den behöver. Suveränt - tycker jag och delar gärna med mig av den positiva erfarenheten, samtidigt som jag - för första gången - känner mig trygg att motorn bara matas med ren luft. The Wolf |
|
|
du skall söka på avdelningen "trimmning" där har detta tagits upp oräkenliga gånger. mvh |
|
|
Enklast går du in på www.lintec.nu där finns allt om rätt adapter, installation mm. The Wolf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.