|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tack för svaren grabbar ! | |
|
Nu är det problem. Nån har dragit runt motorn när toppen varit bortplockad, vilket innebär att allt blivit osynkat i motorn. Jag upptäckte detta i kväll och tog då bort drevet från toppen och drog runt motorn så att en markering kom fram på svänghjulet. Frågan är nu hur ska jag ställa tillbaka allt och vilka markeringar är det som gäller. Hittade flera markeringar på svänghjulet och på kuggarna uppe vid kamaxeln. MVH Ulrik |
|
| Nån som vet hur jag ska göra ? Det börjar bli ont om tid ! | |
|
de e lite svårt o förklara..... har en bild i en annan dator... men den kommer ja nog inte åt förens på torsdag... men kan försöka förklara.. fram på motorn.. på remskivan.. finns de grader.. osså en liten pil.. den ska stå på 0 grader eller ÖD o sen ska vevaxeln eller stå så 2 skruv står lodrät o 2 vågrät osså e de ju et hål i skivan för en styr grej.. den ska st till vänster om den lodräta skruvens topp.., mitt i mellan den o den vågrätas.. fattar du nått??? typ så . .' . . detta e hur de skulle vara på en M30 motor 3,0L -87 men om du har tid o vänta tills på torsdag fredag kan ja ta med exakt anvisning från skolan??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
de blidde ju inge bra.. men ja mailar en bild... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
har lyckats o få tag på den riktiga bilden.. de va inte riktigt som ja beskrev... kolla på den.. /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Hej, tack för beskrivningen men jag måste vara säker på att samma gäller för min motor innan jag prövar. Min bil är en 525 från -77. På svänghjulet finns också en "plopp" markering ungefär som på drevet till toppen OCH sen finns även där på svänghjulet en markering som liknar ett Z. Vilken ska svänghjulet stå på ? FLER SVAR ÖNSKAS ! MVH. |
|
|
ja kollar i skolan på torsdag om ja e där då.. om du har tid o vänta... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Finns det inte både ett O och ett Z? O ska vara TDC (övre dödläge) och Z markeringen för tändinställningen. Tänk på att vara på rätt varv när du nollställer efter svänghjulets markering |
|
|
Wath: Vad menar du med rätt varv ? Rätt varv på toppen så att 1:ans cylinder suger in ? Ska svänghjulet stå på Z då ? Jag behöver en mer utförlig anvisning eftersom jag är nybörjare på detta... Snälla hjälp mig nu ! MVH Ulrik |
|
|
ne.. 1:ans cylinder står på tändning.. att båda ventilerna e stängda o att den kolven e i topp... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.