AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
733

328Ci -00

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Hej!
Är nyfiken på vad man bör ge för en Sv. såld 328Ci -00
Den har följande utrustning:
*El-sportstolar i skinn
*Navigator (professional med färgdisplay)
*18" sommardäck, 17" vinterdäck
*Xenon
*Sportchassi (innebär vad?)
*Harman-Kardon Cd-växlare
*Fullstämplad servicebok

Bilen är silvermetallic, har gått ca 9000mil och säljs handlare..

Är även nyfiken på vad en 323 -00 cab bör ligga i för prisintervall..

MVH
Martin
Någonstans mellan 160-180kkr känns rimligt som slutpris för just detta välutrustade exemplaret.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ma
279
martin_gbg
Så handlarens slutgiltliga bud på 195tkr är på tok för mycket? Har inte sett någon 00a sättas ut för 180tkr, 160tkr finns inte ens -99or utannonserade för. Skulle det verkligen gå att pruta så mycket hos en handlare?

MVH
Martin
Jag skulle tro att en sådan bil i förväntat skick ligger runt 180-185 kkr. 150-160 kkr får man 328sedan 98-99 för.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Innan jag blir påhoppad av alla som jagar en sån bil just nu och tycker att mina priser är 20-30 kkr för höga så kan jag undestryka att jag avser en svensksåld bil i Väldigt gott skick, 100% historik samt fullservad.

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Martin: Är det den 328an dom har på Toveks bil?

Den borde ligga runt 185 tycker ja me..

Bmw om du älskar att höras..
wendtan: Jag tycker ditt prisspann låter rimligt men det stod relativt nyligen en 328Ci-99 på Theanders (BMW i Lund) knappt 10kmil med sportskinn och Navi som de skulle ha 200kkr för i annonspris. Aukt BMW handlare är vanligen lite dyrare och utan inbyte har man säkert 10% prutmån.

martin: Det stämmer, det finns få fina 328Ci idag som annonseras för 180kkr, det jag menade är vad de säljs för (=slutpris)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kristoffer: Om jag förstog de rätt så stog denna bilen just hos en handlare. Ta priset hos Theanders minus rabbaten och du har mitt pis, inte sant?

Att du generellt har 10% prutmån på en bil i 200 000 kr klassen hos en aukt handlare kan ja dock inte hålla med om. Min uppfattning är snarare 5-7%. Viss utr går dock ofta att få till istället, tex vinterdäck osv.

Länk
ma
279
martin_gbg
Sebbiis: Japp, den bilen gäller det. En av anledningarna till att jag gillar den är att den har kombinationen silvermetallic/grått skinn vilket inte många bilar har. De flesta silvermetallic har ju svart skinn.

MVH
Martin
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Martin: Ålrajt.. Nä pratade med han med, fick ner den till 195 då hade han 18" sommar och 17" vinter...

Kollade historiken, den har haft väldigt många ägare.. 7st för att vara exakt, och d gjorde mig lite orolig. Sen så är det inte riktigt en 2000års mod, utan sent uttagen 99- om d spelar nån roll.

sen saknar den taklucka och Pdc. Men Magnus sa att den va i mycket bra skick och är krockfri, men jag hade ändå gjort ett Miltest innan köp samt M-test..

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Glömde säga d, bilen har stått där ett väääldigt bra tag oxå... Så tror till o me att du kan få ner den till 180, värt ett försök iaf..

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
En liten sak till...

Läste lite på vägverkets sida på bilens protokoll..

Senast godkända besiktning: 2002-12-06
då hade bilen gått: 80329km

Har dom kört bara 1000km från d laget??

Debitering vid påställning, kr: 1232:-
Årsskatt, kr: 1479:-

Även det skall betalas när du köper bilen...

ma
279
martin_gbg
En del skumma fakta där... någonstans ligger säkert en hund begraven som man säger!
När jag frågade rakt ut om det var några fel på bilen sa han att däcken tog i skärmarna vid fullt gaspådrag och en vuxen i baksätet. Jag kör med 18" 255/35 på min E36 samt 5 pers i bilen och fullt gaspådrag och det tog inte i nånstans! Skulle hjulhuset i E46 vara mindre? Eller har det med fälgens ET att göra?

Även jag frågade om antalet ägare och fick svaret att det varit 3 aktiva ägare..

MVH
Martin
Martin E46 har större hjulhus än e36.
Var de bmw 18" orginal fälgar? De har iregel ett ET runt 50 i sådanafall och ska inte ta i.

Länk
ma
279
martin_gbg
Mina fälgar är BMW original, tror inte de som sitter på 328an är original dock..kan ju vara därför de tar i.

MVH
Martin
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
18" fälgarna är orginal har jag för mig.. På bilden är det 17" vinter fälg- däck..

Nä men att d ska slå i där bak har han ej sagt och d skall d inte göra... Kompisen har 19" tummare på sin 328 sedan, och där är det inget som slår även när alla sitter där bak...

Den verkar lite skum den bilen..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.