|
|
|
|---|---|
|
Ska importera en 328 1996 och är fast bestluten att den måste ha ngt slags antispinnsystem. Har hittat en 328 som saknar ASC och ESP men som är extrautrustad med Sperrdifferential(diffspärr). Fungerar detta lika bra, ut säkerhetssynpunkt? Hur fungarar det? | |
|
Jag skulle välja diffbroms före ASC. Du får bättre drivning med diffbroms, men ur säkerhetssynpunkt så är nog ASC att föredra då det "balanserar" upp bilen vid eventuell sladd. Sök inlägg så får du en massa att läsa! |
|
|
jag har ACS på min, hade lätt valt den 25% diffspärren istället för ACS. Välj den med diffspärr! MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
| Diffbromsen ger ju bra driv och är underbar om du ska köra brett på vintern. Om man däremot inte är beredd på sladd så får man ju i regel ett värre kast med diffbroms än med en bil utan något "hjälpmedel". | |
|
Diffspärr är att föredra framför ASC+T mycket lättare att få sladd med asc som jag har på nuvarande BMWn har fått några lätt obehagliga tillfällen på regnvåt asfalt medan förra BMWn hade diffspärr den hade jag bara ett obehagligt tillfälle då med alla dubbar bortkörde från bakdäcken och kraftigt provocerad körning i en kurva annars som på räls skulle byta till diffspärr på fem röda om det hade gått att göra det enkelt som köp 328:a den kommer att rulla säkert på vintern helt klart. Mvh Stephan |
|
|
oakbow: Det kallas diffbroms på svenska eftersom den just bromsar och inte spärrar. När diffspärr förekommer så är det oftast i terrängfordon och då spärras hela diffen. Diffbromsen tillåter att hjulen snurrar olika fort men till en viss gräns. Vitsen är att när det ena börjar spinna så dras det andra med och du får två som driver samtidigt. Mvh / Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.