|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
Finns det nån funktion för ljudvolymen på stereon som kan ställas in så att volymen sänks automatiskt när tändningen slås av dvs startvolymen är mkt lägre. Min Saab 9-5 hade den funktionen. Nu kan man få ont i örat när frugan har åkt vagnen och glömt dra ner volymen innan tändningen slogs av.... Har kollat i instr boken men kanske inte tillräckligt bra.... Tack för engagemanget! |
|
Det finns en sån funktion, iaf i business, och även för volymen vid trafikmeddelanden. Jag har inte just nu tillgång till instruktionen men skall kolla. Kanske nån annan hinner före? FP |
|
Wilmas pappa |
Jag har hittat sänk/höjfunktionen för trafikmeddelanden...men inte för övrig "volymjustering". Borde ju finnas kan man tycka!! Har ju en businesscd. Tack för engagemanget! |
Wilmas pappa |
Jag har hittat sänk/höjfunktionen för trafikmeddelanden...men inte för övrig "volymjustering". Borde ju finnas kan man tycka!! Har ju en businesscd. Tack för engagemanget! |
|
Här finns en instruktion om hur man får stereon att justera volym beroende på hur fort man kör: Länk /Micke |
|
Wilmas pappa |
Kolla vilka lurifaxar det finns..Ja kan man ändra hast.volymen så borde oxå "instegvolymen" vid tändningspåslag vara en bit av en kaka" Tack Micke, borde fattat att söka i "sökmenyn" men men... Tack för engagemanget! |
|
När jag tänker efter så är det nog så att stereon får den volym vid tillslag som den hade vid frånslag, dvs låg eller hög och allt därimellan. Det borde iofs vara som du vill ha det (många fabrikat har det så) att det blir en förinställd grundvolym. De inställbara parametrarna i hemliga menyn är för hastighetsstyrd volym och TA-volym, jag hade för mig att det fanns justering för startvolym också men jag tar tillbaka... FP |
|
|
Nja, att sätta så att startvolymen alltid är den samma vet jag inte om det går alls. På min kommer den ihåg den volym man hade när man stängde av. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.