|
|
|
|---|---|
325Ci |
Vad e ett rimligt pris för att sätta solfilm på rutorna. Har en 325 coupé. 3 rutor e de juh.. |
|
Jag har fått allt från 3000 till 4100 för toning av 7 rutor till min 525 Touring Bettan II BMW 525iT -93 |
|
|
2000 spänn för 5 rutor har jag fått som uppgift, så nånstans unde 2000 bör man ju få det för på en coupé! //Tomas M 528i -86 |
|
eddie |
Gäller dem priserna i malmlötrakterna för en TOURING.Eller 2000:- för 5rutor Montana |
| det finns en i Teckomatorp (3,5 mil från Malmö) som målar på toning!! det blir MYCKET bra! och det är inte så dyrt heller. han tar ut rutorna åxå. det heter CJ-glastjänst | |
eddie |
Han sätter inte film oxå?? Montana |
325Ci |
målar på "toning" ???? hur då??? sätter han inte solfilm på insidan??? |
|
Han målar på en genomskinlig färg så att det ser ut som toning med film fast med mycket bättre kvalitet. Beroende på hur mörkt du vill ha det så kan du få ett intyg på X-% ljusgenomsläpp så att du kan besiktiga även de främre sidorutorna om du vill tona även dem. Se Rafaels "M3 Köhler Racing -94" under "uppdaterat" på första sidan! Hans bil är inlämnad hos CJ-Glastjänst och snacka om snyggt! Mvh Carsten |
|
325Ci |
Hur mycket tar han för att "måla" rutorna då?? var ligger det. Va d 3.5 mil från malmö. Bor i helsingborg så jag har ju inte så långt. Nått nummer så att man kan kontakta han? |
|
bor granne med honom, men har tyvärr inte nummret här. (är långt hemmifrån) men teckomatorp ligger på väg 17 mellan landskrona och eslöv. han annonserar i bilsport på de sidorna där det finns massa spesialister på allt möjligt. han är inte speciellt dyr, tror jag, jag kommer inte ihåg exakt men jag reagerade inte iallafall så det kan inte varit mycket......ta en titt i telekatalogen vetja.... |
|
325Ci |
okey..har hittat adressen o numret dit..ska ringa imorron |
| har du ringt? vad kostade det? nyfiken | |
325Ci |
jepp..ringde dit idag. Han sa att det var en lackfärg som han "målade" på rutan. För min 325 Coupé kostade det 2400:- för 3 rutor. |
eddie |
Sätter han på solfilm?? kan ja få numret till han?? Montana |
325Ci |
0418-660919 |
eddie |
Tackar :)) Montana |
|
Jag har hört att det blir jobbigt om man råkar repa färgen. Då måste man väll försöka ta bort den med någon lösningsmedel och sedan spraya om? Film river man bara och sätter på ny. Har även hört att färgen är lättrepad, sämmer det? Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
325Ci |
vete fan. Har själv provat me att sätta solfilm på insidan av rutan. Erkänner att de blev för svårt. Alldeles för svårt i bakrutan. Så att färga rutan måste ju vara mycket lättare för dom som gör det o de lär ju ta mycket kortare tid.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.