AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.046

vibrerande framvagn..

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Jag har sökt men inte riktigt hittat nåt..

Min ratt / hela bilen skakar sjukt mycket vid lättare inbromsning.. Har nu planer på att byta bromsskivor fram, har kollat diverse sidor. Men funderar nu på att gå ner på mekonomen och köpa ett par. Någon som har nån erfarenhet av deras skivor?!

Vad heter stagen eller. artikel nr jag behöver ifall det inte skulle vara skivornas fel. Kolla: www.motornord.se

Är mycket tacksam för hjälpsamma svar!
Beemer_Linkan
Nu säger jag inget säkert , men på min Audi jag hade förr så var det precis som du brskriver , skaka ut av bara den när man bromsa , jag bytta hjulager på båda sidor och sen försvann skakningarna , nu vet jag naturligtvis inte om det är lika på din bmw. / Andreas

Bättre en gammal lyxtank , än en ny liten skit bil
B-
13
B-Meinhof
735iL -89
Det låter ju som att dina bromsskivor är skeva, har samma på min. Ett dåligt stag hjälper ju även till att öka skak-effekterna...

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Troligen är både stag/bussningar och skivor dåliga eller halvdåliga.

Kolla vad BMW tar för sakerna, Menkonomen brukar inte vara billiga. Jag köpte skivor och belägg på BMW till min 750, klart billigare än på Mekonomen. Men framförallt så kvaliten på BMW av högsta klass.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Finns ett otal om du söker på rätt kodord. Testa med "skakningar AND framvagn" så hittar du en del. Styrled eller casterstagsbussing är ett hett tips av egen erfarenhet på min fd. E32.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.