|
|
|
|---|---|
|
orginallarmet är dött,aktiveras inte heller när man använder nyckel,har haft bilen c:a en vecka,och börjat titta på alla "småfel",någon som har ett vettigt tips?har sett på inlägg att c-enheten sitter under baksätet,även säkring? Mvh P.B | |
|
Ja, kolla säkringarna under baksätet på vänstersidan. Fungerar fjärren som den ska, lyser den röda dioden på nyckeln när man trycker på knappen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jepp..... | |
|
Och fjärren är initierad på rätt sätt...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har sett inlägg hur man gör skall prova detta,men larmet bode väl aktiveras ändå när man vrider på dörrlåset om jag har fattat rätt? Gutar jär vackre! |
|
|
Nej, så fungerar det bara på tidiga E34, tillverkade till september 91. På senare kan man inte aktivera (eller viktigare: avaktivera!) larmet med med nyckeln. Prova att initiera alla nycklarna enligt instruktionsboken innan du river något i bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, tackar allra ödmjukast! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| kan också vara en spärr som har lagt sig i datorn som måste tas bort på en bmw-verkstad. detta är dock minst troligt eftersom man måste ha haft gjort en procedur från instruktionsboken. | |
|
MetallicBmw: Vad är det för spärr? Kan du utveckla lite mer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| javisst... vad jag har fått förklarat för mig på verkstaden när jag hade problem med larmet var att när jag gjorde den proceduren som stod i instruktionsboken om hur man skall göra för att stänga av larmet när man inte kan stänga av den med fjärren (komplicerat=) ) varjefall då lägger det sig en spärr i datorn som gör så att larmet inte fungerar med det går fortfarande att öppna med fjärren... | |
|
Hello..jag kan inte ens öppna med fjärren!! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Jag satsar på ett annat larm typ Defa...... ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| testa att identifiera om fjärrnykeln då, står hur man gör de i instruktionsboken... | |
|
Jag har gjort det,hjälpte inte.... ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.