|
|
|
|---|---|
|
Var ute och provade däck och väghållning och tycker att retursladdarna på bakvagnen är ganska svåra att häva jämfört med mindre bilar. Hur uppfattar ni e32:an beträffande bakvagn och retursladdar ? Det kanske är så på alla tyngre bilar ? måste ju tillägga att man får provocera ganska duktigt innan man får bakvagnen att släppa. | |
|
Jepp, känner igen detta. Skulle köra ut från en utfart med min 735 e32, en del bilar syntes en bit bort så jag gasade på rätt bra för att hinna före.. Snacka om sladd! Blev nästa en 360 graders, försökte häva sladden, men det gick inte. Som tur var åkte jag inte av vägen. Kan tänka mig att de andra bilisterna skarttade en del åt mig, måste sett lite löjligt ut! Å andra sidan är det inte så konstigt, det är en tung bil, när bakändan släpper då gäller det nog att bara hoppas på det bästa. |
|
|
Ok , ja.. jag provocerar altså fram bakvagnsläpp för att känna på väghållningen - men att det var SÅ svårt att räta ut bakvagnen i typ 70 knyck tycker jag ju inte , det var bara lite svårare än jag trodde och väldigt annorlunda "känsla" än jag trodde det skulle vara jämfört med andra bmw jag haft. Har märkt att det är lite enklare med 750 för då har man lite mer effekt att ge och man kan i vissa lägen utnyttja effekten till att "gasa sig" rätt , tex. om man endå inte har något fäste på bakvagnen kan det lika gärna vara spinnande hjul som får fäste när bilen är i ett bra läge istället för att det med 730:in hugger till och får fäste lite som det vill utan att jag kan kontrollera det med motoreffekten. någon som har en m5 eller så och kan berätta hur de känns ? de är ju ganska tunga men har väll mycket bättre bakvagn ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En bil med delad bakaxel är alltid vanskligare att räta upp när det väl släpper än en med sckackelvagnsbakaxel (dvs stel) är min uppfattning. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag tycker att min känns bra, med en eftersladd som går att kontrollera. Men man får ju provocera fanskapet. Körde med min hela vinter, det är nog svårt att hitta en sån bra vinter bil =) Körde morsans lilla 3-serie, o det höll på att sluta i diket! |
|
|
Finns ingen bil jag ägt som varit lättare att köra på ställ med än min 740iA!!! Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. Länk |
|
|
Hej! Med min 730 släpper jag aldrig gasen så vida jag inte vill ha en överdriven retur i typ först-vänster-sedan-höger-kurva. Sen beror det ju på hur det är med diffen... Bakhjulsdrift ska (enligt mig) köras med bra överstyrning och mycket gas. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Måste tillägga att när jag skrev om 730:n gällde det grusväg som underlag. Men det är ju stort sett samma princip som på asfalt. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| jag kör inte ens mina bilar på grusväg. :-) | |
|
wadel: Varför det? Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Det är väll ganska enkelt , grusrally slår hål på befintligt rostskydd oavsett om du har lagt på eget eller det är bilens original. sedan blästrar det skärmkanter som ger upphov till rost när lacken är igenomslagen med stenskott , sen samlas det grus på insidan av sidolisterna , ta ner dem så får du en överaskning ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.