|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om det räcker att ta luftmängdmätare från en 528 (e28) och spridare, och sätta på min m20 turbo för att den ska få mer soppa. eller måste man byta styrboxen under handskfacket åxå? för det är väl den som styr bränslemängden. Ps. jag har sökt på forumet men inte hittat svar Ds. www.moffa.nu | |
|
Mitt förslag är att ta från M30B35, alltså någon av 535, 635 eller 735. Ta då både lmm och spridare. Sedan flyttar du över elektroniken från M20-lmm till M30. så att du får ett större lmm-hus, men behåller den gamla elektroniken alltså. du behöver inte göra några ändringar i övrigt. Dock kan en progressiv bränsletrycksregulator vara att rekommendera. Du kan få X35-spridarna att räcka till ungefär 250-300hk. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Jag skulle sätta i större spridare, 3,5 spridarna ger väl bara 185cc? 535 LMM funkar bra med 340cc med ett par kugg spänd fjäder. | |
|
aha, jag visste inte att man kunde byta elektroniken i 535lmm. då är ju det bättre klart! anledningen till att jag skulle använda 528 lmm är ju att den passar direkt utan att byta elen...(tror jag). hur fungerar det med att man spänner fjädern? får den mer soppa då eller måste det vara mer motstånd när det är ökat luftflöde ? tackar så mycket för svaren, det var precis vad jag ville veta!! www.moffa.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.